سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247373
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/8/10 ساعت 12:11 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


«تابناک» ـ هرچند 23 میله سوخت رآکتور امیرآباد سرانجام به 350 کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده 3.5 درصدی نیاز دارد تا دست‌کم 25 سال فعالیت کند و ترکیب این میله‌های سوخت، علاوه بر اورانیوم 20 درصد دارای اکسید اورانیوم و پوشش فلزی آلومنیومی هم می‌شود، اما به راستی، چرا مقامات آمریکایی و اروپایی می‌خواهند 1200 کیلوگرم اورانیوم از ایران بیرون کنند؟!

به گزارش خبرنگار «تابناک»، 1500 کیلو اورانیوم تولیدی در پنج سال گذشته، هزینه‌های فراوانی را به کشور تحمیل کرده است. تصویب سه قطعنامه شورای امنیت که با آغاز چرخش سانتریفیوژهای غنی‌سازی، یکی یکی علیه منافع کشور به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده‌اند و تنها درباره تحریم دو بانک ایرانی در اروپا، هم اکنون بیش از یک میلیارد دلار از اموال بیت‌المال ایران در نزد وزارت خزانه‌داری انگلستان بلوکه شده است.


 

اموال چندین فروند کشتی ایرانی، با توجه به مصوبات کمیته تحریم سازمان ملل متحد، ضبط شده و دست‌کم افزایش قیمت بیست درصدی بر کالاهای ورودی به کشور در ارتباط با این تحریم و همچنین محدودیت‌های فراوانی برای مقامات ایرانی پدید آمده است.

بر پایه این گزارش، خسارت‌های وارده به کشور به واسطه این تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در سه سال گذشته، بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار بوده است که سبب آن، صرفا تولید اورانیوم غنی شده با غلظت پایین ـ در مجموع به میزان 1500 کیلو گرم ـ بوده است که اگر چرخش سانتریفیوژهای مجتمع غنی‌سازی اورانیوم نطنز نبود، هیچ گونه قعطنامه ای برعلیه ایران صادر نمی‌‌شد.

اکنون که آنها می‌خواهند ماحصل تلاش و زحمت ایرانیان را در چهار سال گذشته ـ که با زحمت فراوان متخصصان هسته‌ای کشور و همچنین هزینه میلیاردی برای آن ـ عاید کشور شده است، برای یک پروژه صوری یعنی تأمین سوخت رآکتور امیر آباد از آن خود کنند، دولتمردان هشیار ایران، باید این موضوع کلیدی را در مد نظر داشته باشند که این اورانیوم با چه هزینه ای تولید شده و هم و همت اصلی مقامات آمریکایی این است که به هر دلیل واهی، این اورانیوم را از کشور بیرون کنند؛ آیا نباید آنها قطعنامه‌های تصویبی شورای امنیت را علیه ایران ملغی کرده و همچنین برنامه غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته و پرونده هسته‌ای ایران را به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برگردانند؟

این کمترین انتظار ایرانیان است که در برابر 1200 کیلوگرم اورانیوم خود ـ که با صرف هزینه‌های فراوان تولید شده است ـ در یک مبادله عادلانه، ضمن آنکه همه تحریم‌های اعمال شده به واسطه فعالیت‌های هسته ای ایران در شورای امنیت ملغی شود، امکان بهره‌گیری بیشتر ایران از فرصت‌های موجود در زمینه‌های گوناگون، اعم از اقتصادی، فناوری و سیاسی فراهم شود.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ