سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247368
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/5/1 ساعت 11:11 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم تودیع خود گفت: خداحافظی در کار نیست و بنده هیچگاه احساس نمی کنم که در حال جدا شدن از سازمان هستم اما دستور رئیس جمهور بود که در جای دیگری خدمت کنم .

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار رحیم مشایی در مراسم تودیع خود و معارفه حمیدبقایی که عصر چهارشنبه  در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد اظهار داشت: علامت ایمان به خدا این است که انسان بتواند با خدای خویش خلوت کند و خداوند را حس و درک نماید زیرا بهتر و زیباتر از خداوند وجود ندارد.

وی افزود: امکان ندارد کسی به خداوند ایمان داشته باشد و بندگان خدا را دوست نداشته باشد.

رحیم مشایی ادامه داد: هیچ سخنی مهمتر از این موضوع در دنیا نیست که یکدیگر را به محبت ، دوستی و عشق بخوانیم و بنده فکر می کنم امید و آرزوی همه انسانها این است که تاریخ را از نقص و جهل برهاند.

وی همچنین گفت : در دولت اسلامی باید شناخت و فهم گسترده شود و گرنه نتیجه حاصل نمی شود .

وی با اشاره به رئیس جمهور اضافه کرد: من انسانی را تاکنون ندیده ام که تا این اندازه دغدغه "انسان" را داشته باشد. لذا وقتی همه با هم هستیم هیچ چیزی گم نمی شود ولی اگر با هم نباشیم همه چیز گم می شود.

رحیم مشایی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ما به همه دنیا عدالت است به گونه ای که اگر دنبال صلح هستیم هیچ راهی جز عدالت وجود ندارد.

وی همچنین گفت: در این 4 سال خدمتم عمده تلاشم این بود که این نگاه انسان محور به میراث ما معنا دهد و خط ما را روشن کند تا بتوانیم با همه دنیا سخن بگوییم چرا که این خود یک مسئولیت است اما دشمنان تبلیغات وسیعی را علیه ما به راه انداختند تا این نقطه روشن را تیره و تار نشان دهند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/1 ساعت 11:3 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


آشنایی با مشایی نعمت خداوند بر من است / مشایی یک ذره غش ندارد
رئیس جمهور ضمن تشکر ویژه از اقدامات رحیم مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از افتخارات و نعمتهایی که خداوند به من در زندگی عطا کرده آشنایی با این مرد بزرگ و برادر پاک و مومن است ، چرا که وی مثل چشمه زلال است و یک ذره غش ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر محمود احمدی نژاد عصر چهارشنبه در مراسم تودیع اسفندیار رحیم مشایی و معارفه حمید بقایی  در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت : ماموریت همه انسانها توجه به این نکته است که همه عالم در خدمت انسان قرار دارد.

وی افزود: جایگاه سازمان میراث فرهنگی با چند سال قبل تفاوت بسیاری دارد، این سازمان یکی از مهمترین دستگاههای کشور است و بقیه دستگاهها نیز باید کار کنند تا در انتها نگاه انسانی ملت ایران هم شکوفا و هم به جهانیان معرفی شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ظرفیت کار در این سازمان به اندازه ظرفیت انسان است و اگر حجم و سرعت کارمان را 100 برابر کنیم می توانیم بخشی از میراث ایران را بشناسیم و معرفی کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه کمتر روستا و دهستانی در کشورمان پیدا می شود که میراث ارزشمند فرهنگی را در خود نداشته باشد گفت: ماموریتهای جهانی ما برای شناساندن تمدن ایران زمین در حوزه میراث معنوی آغاز شده است.

وی ضمن تشکر ویژه از رحیم مشایی تصریح کرد: یکی از افتخاراتم در زندگی و یکی از نعمتهایی که خداوند به من داده است آشنایی با این مرد بزرگ و برادر پاک و مومن است.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/1 ساعت 10:55 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس بخشی از انتقادات اخیر یزدی به هاشمی رفسنجانی را وارد ندانست و با تاکید بر اینکه"مقبولیت نظام و اتمام حجت در این زمینه تنها بدست مردم است" در خصوص انتصابات اخیر دولت گفت: بر اساس فرمایش رهبری همراه دولت خواهیم بود اما از خطاهایی چون انتصاب مشایی نخواهیم گذشت.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: خطبه های هاشمی رفسنجانی در جهت ایجاد آرامش ومکمل بیانات رهبری بود.

وی با تاکید بر لزوم دوستانه صحبت کردن یکی از مقامات کشوری با معترضان وتوجه به خواسته های آنها ، اظهار داشت: در حقیقت هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران به این مهم جامه عمل پوشاند.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهادات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد: پیشنهادات هاشمی رفسنجانی برای عبور از وضعیت فعلی مانند تسریع در آزادی بازداشت شدگان و رسیدگی به خانواده های آسیب دیدگان وهمچنین بازسازی فضای گفتگو در صدا وسیما برای طرفین ماجرا بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با انتقاد از سخنان رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در واکنش به هاشمی رفسنجانی مطرح کرده بود، تصریح کرد: هر کسی بعنوان یک شهروند ایرانی می تواند چنین پیشنهاداتی را برای بهبود اوضاع مطرح نماید چه رسد به خطیب نمازجمعه تهران، آنهم زمانی که خبری مبنی بر بدرفتاری با بازداشت شدگان را می شنویم ، بنابراین انتقاد یزدی به هاشمی رفسنجانی وارد نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در عین حال یادآور شد: البته سخنان یزدی مبنی بر اینکه مشروعیت نظام جمهوری اسلامی از ناحیه پروردگار وپیامبر ومقبولیت آن در گرو رضایت مردم است، حرف صحیحی است.

وی تصریح کرد: اما بایستی به این موضوع نیزتوجه نمائیم که سخنان هاشمی نافی این مسئله نبود، چراکه هاشمی هیچگاه نگفت که مشروعیت نظام از ناحیه مردم است بلکه وی تحقق وادامه حکومت را درصورت عدم  رضایت مردم میسر ندانست و به بیانی دیگر، مقبولیت نظام واتمام حجت تنها بدست مردم است.



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/24 ساعت 12:14 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات در خصوص پخش کامل اعترافات متهمان اغتشاشات اخیر گفت: پخش اعترافات متهمان اغتشاشات اخیر به نظر قاضی بستگی دارد.


 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس‌ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر برخی از عوامل جریانات ضد انقلاب تابلو دار از جمله افرادی وابسته به منافقین دستگیر شدند.
وی در خصوص به تاخیر افتادن اعدام برادر عبدالمالک ریگی گفت:‌اعدام وی بستگی به دستور و نظر قاضی پرونده دارد که طبعا روال عادی خود را طی می‌کند و اگر درخواست یا اشکالی داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد و این شایعه که به تاخیر افتادن اعدام وی از سوی وزارت اطلاعات بوده است صحت ندارد.
وزیر اطلاعات در خصوص پخش کامل اعترافات متهمان اغتشاشات اخیر گفت: پخش اعترافات متهمان اغتشاشات اخیر به نظر قاضی بستگی دارد.
وزیر اطلاعات در خصوص نتیجه پرونده متهمان اغتشاشات اخیر گفت: متهمان در حال تحقیق و بازجویی هستند و اجمالا برخی از این افراد نقش‌شان در اغتشاشات اخیر مشخص شده و تا زمانی که تحقیقات کامل صورت نگیرد نمی‌توان جواب روشنی به این سوال داد ولی باز هم تاکیدمی‌کنم اجمالا نقش این افراد در اغتشاشات اخیر روشن شده است.



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/24 ساعت 11:54 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


این سخنان پس از آن عنوان شد که محمود احمدی نژاد با انتقاد از سیستم قضایی آلمان از سازمان ملل خواست به خاطر قتل این زن مصری تبار، تحریم هایی علیه دولت برلین اعمال کند.

عصر ایران- دولت آلمان به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد در رابطه با قتل یک زن مسلمان مصری واکنش نشان داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از دویچه وله، سخنگوی دولت آلمان، این اتهام رئیس جمهور ایران که قتل «مروه شربینی» در دادگاهی در شهر درسدن آلمان نشانه قساوت و سنگدلی دولت این کشور بوده است را رد کرد.

«الریش ویلهلم» که در یک کنفرانس خبری در شهر برلین سخن می گفت مدعی شد: "اسلام ستیزی یا تنفر نژادی هیچ جایگاهی در آلمان ندارد."

این سخنان پس از آن عنوان شد که محمود احمدی نژاد با انتقاد از سیستم قضایی آلمان از سازمان ملل خواست به خاطر قتل این زن مصری تبار، تحریم هایی علیه دولت برلین اعمال کند.

سخنگوی دولت آلمان گفت: "ما چنین اقداماتی را در هر نقطه ای که رخ داده باشد محکوم می کنیم."

«ویلهلم» خاطرنشان کرد: از اظهارات رئیس جمهور ایران در رابطه با این پرونده اطلاع دارد اما تاکید کرد آلمان بارها و از زبان مقام‌های مختلف موضع خود را به روشنی بیان داشته و تأکید کرده است برلین پذیرای خارجی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی نیست.

سخنگوی دولت آلمان افزود: "در حال حاضر برعهده دستگاه قضایی آلمان است که به این پرونده رسیدگی کند و کسانی که مرتکب این اقدامات شدند را مجازات نماید."

«مروه شربینی»، زن باردار و مادر یک فرزند سه ساله که از سوی مطبوعات مصر لقب «شهید حجاب» گرفته است روز یکم جولای با 18 ضربه چاقو توسط یک نژادپرست روسی تبار در دادگاهی در شهر درسدن آلمان به قتل رسید.

این زن مصری در دادگاه حاضر شده بود تا از ضارب خود به دلیل توهین به حجاب اسلامی او شکایت کند. «آلکس دابلیو» پیش از این در سال 2008، خانم شربینی را به خاطر سر کردن «روسری» تروریست خوانده بود.

حادثه قتل این زن در حالی رخ داد که شوهر مروه نیز به اشتباه از سوی نیروهای امنیتی در دادگاه هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

این ماجرا بازتاب وسیعی در مصر و سایر کشورهای اسلامی داشته و آلمان به تبعیض نژادی علیه مسلمانان متهم شده است.

احمدی نژاد در جلسه اخیر هیات دولت خواهان تحریم آلمان از سوی شورای امنیت شد. او قتل مروه شربینی را نشانه وجود فساد در دستگاه قضایی آلمان دانست و از مقام های غربی پرسید: چرا در مقابل «حرکت مشکوک و هماهنگ عده‌ای» در تهران که اقدام به «آتش زدن» اموال عمومی کردند، واکنش نشان داده‌اند، اما در خصوص قتل این زن مصری سکوت اختیار کرده‌اند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/24 ساعت 11:49 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


متن بیانیه ایشان بدین شرح است:

  بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار وحشتناکى که از ایالت سین کیانگ چین درباره کشتار وسیع و سرکوب مسلمانان این منطقه منتشر شده است موجب تأسف شدید هر مسلمان و انسان آزاده‏اى است.

این منطقه که در غرب چین واقع شده و تقریباً یک ششم مساحت چین را تشکیل مى‏دهد، اکثریت قاطع اهالى آن مسلمانند تنها گروه کوچکى از نژاد «هان» از کمونیستها در آنجا زندگى مى‏کنند. این منطقه صنعتى و حاصلخیز اخیراً محل شدیدترین درگیریها بین مسلمانان و گروه نژادپرست هان واقع شده است، گرچه دولت چین آن را یک نزاع قومى قلمداد مى‏کند ولى حمایت دولت از گروه مخالف و سرکوب شدید مسلمانان و تعطیلى مساجد آنها همه حکایت از این دارد که توطئه‏اى بر ضدّ مسلمین منطقه در جریان است.

درست است که دولت و ملت چین روابط دوستانه و نزدیکى در امور اقتصادى و سیاسى با ما و سایر کشورهاى اسلامى دارند ولى این دلیل بر آن نمى‏شود که برادران و خواهران مسلمان ما را در آن منطقه به وضع فجیعى سرکوب کنند و ما خاموش بنشینیم.

 ما ضمن محکوم کردن شدید این سرکوب‏ها از همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان دعوت مى‏کنیم که اعتراض شدید خود را نسبت به این حرکت غیر دوستانه اظهار دارند و یک صدا از دولت چین بخواهند که به این وضع خاتمه داده و مجرمان را مجازات کنند.

مردم از مسئولان دولت جمهورى اسلامى نیز انتظار دارند در این مورد سکوت نکنند و موضع قوى مناسبى بگیرند، و برادران و خواهران مسلمان خود را تنها نگذارند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/24 ساعت 11:48 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


لس آنجلس تایمز همچنین به "رنجنامه" سرلشکر فیروزآبادی خطاب به امام زمان(عج) اشاره می کند و به نقل از او می نویسد:"نیروهای امنیتی ما هرگز از هیچ سلاحی استفاده نکرده اند بلکه آنها مضروب، مجروح و شهید شده اند. در طرف دیگر اغتشاش گران برای کشته های دروغین خود سوگواری به پا کرده اند."

عصر ایران- روزنامه لس آنجلس در گزارشی با انعکاس حضور احتمالی هاشمی در نماز جمعه نوشت: "یک روحانی ذی نفوذ مخالف احمدی نژاد ، پس از غیبتی دوماهه در نماز جمعه این هفته تهران حضور خواهد یافت."

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از لس آنجلس تایمز، رسانه های ایران روز یک شنبه از اقامه نماز جمعه آینده تهران توسط هاشمی رفسنجانی خبر دادند؛ رویدادی که به منزله بازگشت سران میانه رو به صحنه پس از یک ماه جار و جنجال انتخاباتی در ایران است.

براساس این گزارش آقای هاشمی یکی از حامیان برجسته کاندیدای مخالف، میرحسین موسوی، در انتخابات گذشته محسوب می شود.

لس انجلس تایمز می نویسد: صفحه فیس بوک موسوی در رابطه با نماز جمعه تهران نوشته است: "آقای موسوی و محمد خاتمی، متحد اصلی اش در مراسم عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته تهران شرکت خواهند کرد."

لس آنجلس تایمز می افزاید: "اخبار مربوط به بازگشت اصلاح طلبان و میانه روها به آیین رسمی نماز جمعه می تواند چالشی فراروی جناح مخالف باشد. در عین حال این قضیه می تواند نشانه آن باشد که دو طرف در دعوای سیاسی دنباله دار خود به یک «آتش بس موقت» دست یافته اند."

این روزنامه آمریکایی در ادامه به نامه اخیر سرلشکر فیروز آبادی پرداخته و می نویسد: در حالی که اخبار مربوط به بازداشتی های انتخابات و واکنش گروه های حقوق بشر نسبت به آن همچنان ادامه دارد سرلشگر حسن فیروزآبادی ، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در نامه ای سرگشاده موسوم به «رنج نامه» خطاب به امام زمان (عج) نوشته است: "اغتشاش گران مسلح به سلاح های آمریکا، اسرائیل و انگلیس در تلاشی بی ثمر برای متهم کردن پلیس و بسیج با همکاری رسانه های خارجی به روی مردم آتش گشودند."

سرلشگر فیروزآبادی در این نامه می نویسد: "نیروهای امنیتی ما هرگز از هیچ سلاحی استفاده نکرده اند بلکه آنها مضروب، مجروح و شهید شده اند. در طرف دیگر اغتشاش گران برای کشته های دروغین خود سوگواری به پا کرده اند."

لس آنجلس تایمز در پایان به آزادی دیپلمات های ایرانی در بند آمریکا در عراق نیز اشاره ای کوتاه کرده و به اظهارات متکی وزیر خارجه در این خصوص می پردازد که اظهار داشت: "دولت ایران این حق را برای خود محفوظ می داند که از دولت گذشته بوش به خاطر این اقدام گستاخانه (دستگیری دیپلمات های ایرانی) شکایت کند."

 



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/17 ساعت 11:40 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان با تیتر« حزب یا ستون پنجم؟!» بار دیگر اتهامات چند روزه اخیر علیه موسوی را تکرار کرده و وی را فاقد صلاحیت برای تشکیل حزب قانونی در کشور دانسته است.

شریعتمداری در بخشی از این یادداشت نوشته است: این روزها جریان آلوده ای که براساس شواهد و اسناد موجود برای قانون شکنی، قتل مردم بی گناه، غائله آفرینی، غارت اموال عمومی و تضعیف اقتدار نظام اسلامی مأموریت بیرونی داشتند بعد از ناکامی توأم با رسوایی در اجرای ماموریت یاد شده، به جای آن که توبه کنند و عذر تقصیر به پیشگاه خدا و خلق خدا آورند پرده دیگری از توطئه مورد اشاره را به میدان آورده اند.

مدیر مسئول کیهان همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: موسوی اگرچه در بیانیه اخیر و پرتناقض خود، بخش دیگری از مأموریت دیکته شده بیرونی را -همانگونه که از قبل پیش بینی شده بود- به اجرا درآورده است ولی این بیانیه با هدف دیگری نیز منتشر شده است که فرار از مجازات قطعی به جرم قتل انسان های بی گناه، برپایی آشوب و بلوا، اجیر کردن اراذل و اوباش برای تعرض به جان و مال و ناموس مردم، همکاری آشکار با بیگانگان و ایفای نقش ستون پنجم آمریکا در داخل کشور و دهها جرم مشهود دیگر از جمله آنهاست. جنایات هولناک و خیانت آشکاری که متهمان اصلی آن از جمله موسوی و خاتمی باید در دادگاهی علنی و در مقابل چشم مردم مظلوم و خونخواه پاسخگوی آن باشند.

وی ادامه داده است: تاسیس حزب تابع قوانین تعریف شده ای است که سلامت سیاسی اعضای اصلی و تشکیل دهنده حزب از جمله شرایط آن است. بنابراین حزبی که آقای موسوی در بیانیه اخیر خود از تلاش برای تاسیس آن خبر داده است نمی تواند قانونی باشد زیرا اعضای اصلی آن نظیر میرحسین موسوی و محمد خاتمی به ارتکاب جرایمی که در بند پیشین مورد اشاره قرار گرفت متهم هستند. از این روی بعید نیست موسوی و حلقه پیرامونی او که قانون ستیزی ویژگی شناخته شده و بارز آنهاست، حزب مورد نظر را بدون مجوز قانونی تشکیل دهند. در این صورت نام واقعی آن «ستون پنجم دشمن» خواهد بود، ترجمان دیگری از «آتش زیر خاکستر فتنه» و چاره آن، این سخن حضرت امیر علیه السلام که چشم فتنه را باید کور کرد.

ادعای تشکیل حزب توسط میر حسین موسوی و استناد به بیانیه اخیر میرحسین موسوی در حالی است که در بیانیه مذکوراشاره ای مستقیم به تشکیل حزب نشده و تنها به پی گیری برخی موارد از طریق تشکیل جمعیتی حقوقی تاکید شده است.«گرو‌هی از نخبگان بر سر آنند که گرد هم آیند و با تشکیل جمعیتی قانونی صیانت از حقوق و آرای ... مردم در انتخابات گذشته را از طریق انتشار مدارک و اسناد ... و تخلف‌های انجام گرفته و نیز رجوع به محاکم قضایی پیگیری کنند و نتایج آن را مستمرا به اطلاع عموم مردم برسانند. اینجانب نیز به این جمع می‌پیوندم.»



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/17 ساعت 11:36 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


صدای عدالت- دکتر امیر دبیری مهر: این روزها همه بیشتر در جست‌وجوی شنیدن سخنان مردی هستند که ترجیح داده کمتر سخن بگوید. این روزها اکبر هاشمی‌رفسنجانی، سیاستمدار 75 ساله نظام اسلامی بیشتر از آنکه سخن بگوید، در دیدارهای گوناگون صرفا سخنان را می‌شنود و به تجزیه و تحلیل یافته‌های خود از جانب جناح‌ها و گروه‌های متفاوت می‌پردازد.

هرچند گفته می‌شود در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هاشمی‌رفسنجانی نظراتی را درباره انتخابات دهم و وقایع پس از آن ارائه کرده است ولی در خروجی خبرگزاری‌ها تنها به 3 بند از بیانیه مجمع اشاره شد که در آن بر ضرورت "تمکین به قانون" و "رسیدگی دقیق به اعتراض‌ها" تاکید شده بود. هاشمی همچنین در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم‌تیر که هر سال در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام برگزار می‌شود از ظهور جریان فتنه در تحولات اخیر نام برد؛ عبارتی که هم طرفداران محمود احمدی‌نژاد و هم طرفداران هاشمی‌رفسنجانی آن را برای برجسته کردن در رسانه‌های خود برگزیدند ولی هاشمی باز ترجیح داد این عبارت در ابهام و ایهام باقی بماند.غیبت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران نیز کنجکاوی درخصوص سکوتش را دوچندان کرد. اهمیت رویدادهای انتخاباتی پس از آن به‌قدری بود که انتظار مردم را برای ورود رجال سیاسی بالا برد؛ به‌گونه‌ای که بعد از خطبه تاریخی و ماندگار مقام معظم رهبری در نماز جمعه همگان چشم‌‌انتظار تحلیل شفاف و جامع مرد شماره 2 نظام اسلامی یعنی هاشمی‌رفسنجانی هستند.

به‌ویژه که هاشمی‌رفسنجانی درحال‌حاضر هم رئیس مجلس خبرگان رهبری است که وظیفه قانونی و شرعی نظارت بر عملکرد رهبری را برعهده دارد و هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که مهم‌ترین و عالی‌ترین نهاد مشورتی برای مقام رهبری محسوب می‌شود اما اگر هاشمی در این منصب‌ها هم نبود همچنان مرد شماره 2 نظام اسلامی بود زیرا از میان یاران کلیدی بنیانگذار جمهوری اسلامی یعنی آقایان طالقانی، مطهری، بهشتی، باهنر، منتظری، موسوی‌اردبیلی، هاشمی‌رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای برخی در قید حیات نیستند و بعضی در گوشه عزلت به‌سر می‌برند و آیت‌الله خامنه‌ای و هاشمی در واقع مدیریت عالی نظام را برعهده دارند و رابطه این دو نیز همان‌گونه که هاشمی بارها گفته رابطه عاشق و معشوق است؛ رابطه‌ای دیرینه که به تعبیر مقام معظم رهبری به 50 سال می‌رسد و از جنبه‌های عاطفی، دوستی، مبارزاتی، سیاسی و ایدئولوژیکی برخوردار است.

هاشمی‌رفسنجانی هرچند سیاستمداری مصلحت‌خواه و عملگرا خوانده می‌شود ، ولی بر 2 موضوع تعصب انقلابی دارد؛ یکی اصل بقا و دوام نظام جمهوری‌اسلامی و دیگری نقش محوری ولایت‌فقیه در این نظام سیاسی.

به‌نظر می‌رسد این روزها و شب‌ها هم دغدغه اصلی هاشمی حل بحران پس از انتخابات با ملاحظه 2 اصل مذکور است. هاشمی در جست‌وجوی راه برون‌رفتی است که هم نظام جمهوری اسلامی با حفظ چارچوب‌های اصیل انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل استمرار یابد و هم جایگاه رفیع ولایت‌فقیه از جانب دشمنان و معاندان و برخی دوستان نادان آسیب و خدشه‌ای پیدا نکند.

این آرمانگرایی هاشمی‌رفسنجانی آن‌قدر ارزش و احترام دارد که مقام معظم رهبری در بحرانی‌ترین روزهای پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در نماز جمعه تهران با رساترین واژه‌ها از نقش تاریخی هاشمی در نهضت اسلامی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ستایش کند و به‌رغم هجمه سنگین تبلیغاتی مخالفان هاشمی که عمدتا حول‌وحوش محمود احمدی‌نژاد سامان یافته‌اند از پاک‌دستی، ایثارگری و مدیریت و تدبیر هاشمی در سال‌های اخیر یاد کنند که حکایت از وجود زاویه‌ای مشترک بین نظرات ایشان و هاشمی داشت که البته برای آگاهان و نخبگان بحث معلومی بود. اما نکته مهم و کلیدی آن است که این زاویه، قابلیت تحلیل‌های کژاندیشانه و برداشت‌های سوء داخلی و خارجی را ندارد. هاشمی‌رفسنجانی مرد رفع بحران‌های خلق‌الساعه و مدیریت منازعات و اختلافات داخلی و خارجی است و از همین‌رو نام او با جمهوری اسلامی گره خورده زیرا جمهوری‌اسلامی نیز همواره با بحران‌هایی روبه‌رو بوده است که ریشه در بنیادهای ارزشی و ملی انقلاب اسلامی دارد؛ انقلابی که خواستار ایجاد نظمی نوین در سیاست و ارائه الگویی جدید از دولت است و چنین انقلابی و نظام بزرگی همواره نیازمند مردان و رجال سیاسی بزرگ است.



  



نوشته شده در تاریخ 88/4/17 ساعت 11:34 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


آینده: هفته گذشته سید روح‌الله خمینى در تهران به دنیا آمد. وى فرزند حجت الاسلام سید یاسر خمینى است و چهارمین نوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینى به شمار مى‌آید.گفتنى است، یاسر خمینى داماد دکتر سید محمد صدر، معاون سابق وزیر خارجه است. فرزند یاسر خمینى نخستین نواده ذکور امام خمینى است که نام وى سید روح الله گذاشته شده است.


  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ