سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247367
کل یادداشتها ها : 605

1 2 >
نوشته شده در تاریخ 88/5/27 ساعت 5:11 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن هشدار نسبت به نبود قضاوت عادلانه در جامعه گفت: در صورت قضاوت عادلانه، جامعه احساس امنیت کرده و هیچ کس از احقاق حقوق تضییع شده خود مایوس نخواهد شد اما اگر خدایی نکرده چنین یاسی حاکم شود در بدنه جامعه هرج و مرج به وجود خواهد آمد

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه روسای قوه قضائیه، ضمن تشکر از تلاش‌های آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در طول دوران ?? ساله مسئولیت در دستگاه قضایی ،گفت: هاشمی‌شاهرودی در طول این ?? سال تلاش و زحمت بسیاری برای تقویت این قوه کشیده و افکاری را مطرح کردند که به نظرم مرزش بالاتر از دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌هاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن تبریک به آیت‌الله صادق لاریجانی گفت: رئیس جدید قوه قضائیه مورد حمایت مقام رهبری قرار گرفته‌است و این مسئولیت پراهمیت را رهبری به ایشان واگذار کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مسئله اصلی دستگاه قضایی را قضاوت عادلانه دانست و گفت: در صورت قضاوت عادلانه، جامعه احساس امنیت کرده و هیچکس از احقاق حقوق تضییع شده خود مایوس نخواهد شد اما اگر خدایی نکرده چنین یاسی حاکم شود در بدنه جامعه هرج و مرج به وجود خواهد آمد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: اگر مردم بدانند مسیرشان به دستگاه قضایی افتاده و قضات عادلی حقوق آنها را رعایت کرده و تحت تاثیر قدرت‌ها و نفوذها قرار نمی‌گیرند، امنیت در جامعه به وجود می‌آید و مردم به نظام اطمینان خواهند کرد. اگر دستگاه قضایی این امر را انجام دهد می‌توان افتخار و اقتدار این نظام را در جهان مشاهده کرد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/27 ساعت 5:7 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


شبکه خبر ایران وابسته به موسسه ایران-زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در توهینی بی سابقه آیت الله العظمی صانعی از مراجع عظام تقلید را از "طلاب اصلاح طلب " نامید.

این شبکه در خبری که به نقل از سیداحمد خاتمی منتشر کرده است همچنین بشدت به این مرجع تقلید حمله کرده است.

خبر تکمیلی:

فارس: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی یوسف صانعی اعلام کرد؛ منظور از حرامزاده احمدی‌نژاد نبوده است. پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی یوسف صانعی اعلام کرد؛ با توجه به خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها لازم به ذکر است آنچه در انتهای سخنرانی صانعی آمده است ناظر به حکایتی است که وی در اواسط سخنرانی آن را نقل نموده و هیچ ارتباطی به اشخاص و آنچه شما بیان نموده‌اید نداشته و ندارد و در کل درتضاد با آن می‌باشد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/27 ساعت 4:56 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


گاردین می نویسد : " تاثیراتی که رهنورد بر عرصه سیاسی ایران بر جای گذارد آن قدر بود که محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم را وادارد تا علی رغم مخالفت طرفداران متعصبش ، 3 زن را به کابینه خود وارد کند . در واقع احمدی نژاد که در جریان رقابت های انتخاباتی هیچ سخنی از به کار گرفتن وزیر زن به میان نیاورده بود ، ایده دو رقیب انتخاباتی اش مهدی کروبی و محسن رضایی را که وعده معرفی وزرای زن را در کابینه شان داده بودند ، " کپی برداری " کرده است .

آسیه امینی فعال حقوق زنان درباره معرفی وزرای زن از سوی احمدی نژاد گفت : " این اقدام احمدی نژاد نتیجه فشارهای مستمر جنبش زنان به نظام حکومتی ایران است " .

گاردین در ادامه در توصیف جنبش زنان ایران می نویسد : " جنبش زنان ایران قدرتمندانه در جریان اعتراضات مسالمت آمیز به نتایج انتخابات نقش خود را ایفا کرد و ندا آقا سلطان تبدیل به نماد این  جنبش شد که عکس و فیلم او به سرعت میلیون ها انسان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/27 ساعت 4:18 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


اگر در جمهوری اسلامی رفتار خلاف حیثیت و اخلاقی از سوی یکی از مأموران انجام گیرد، باید عزای ملی اعلام شود، چه برسد به اینکه اعمال شنیع علیه شماری از جوانان کشور صورت گرفته باشد.

دکتر رضایی افزود: تقویت جمهوری اسلامی، صرفا به تأیید و تقویت نهادهای حکومتی و مقامات دولتی نیست، بلکه تلاش برای اصلاح رفتار آنها هم هست.

وی ادامه داد: اگر گزارش‌های شما درباره بدرفتاری با مردم در خیابان‌ها و زندان‌ها درست باشد، دست‌کم باید همه مقاماتی که مسئول هستند، عزل و به دست دادگاه سپرده شوند.

وی اضافه کرد: اگر در جمهوری اسلامی، رفتار خلاف حیثیت و اخلاقی از سوی یکی از مأموران انجام گیرد، باید عزای ملی اعلام شود، چه برسد به اینکه اعمال شنیع علیه تعدادی از جوانان کشور صورت گرفته باشد، زیرا که سرمایه اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی، دستیابی به اخلاق و ارزش‌های انسانی و اسلامی در اداره کشور بوده است.

رضایی با بیان اینکه بر شما تکلیف است که این گزارش‌ها را برای مقامات مسئول کشور نیز بفرستید، خاطر نشان ساخت: از این گزارش، یک رو نوشت هم به بنده بدهید تا آن را پیگیری کنم.

گفتنی است، جمعیت حقوقدانان دفاع از حقوق بشر که اعضای آن عمدتا از جانبازان دفاع مقدس هستند، مدت‌هاست با هدف دفاع از حقوق مردم در ایران فعالیت می‌کنند و برای چندمین بار است که با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گزارش عملکرد خود را ارایه کرده‌اند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/20 ساعت 5:52 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


مهر: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در جلسه امروز احمدی نژاد از نمایندگان خواست پیشنهادات خود را پیش از نهایی شدن کابینه ارائه کنند و لاریجانی نیز پیشنهاد کرد اعضای فراکسیون اصولگرایان قبل از معرفی رسمی منتخبان وضعیت را بررسی و نظر نهایی را اعلام کنند.

محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به جلسه فراکسیون اصولگرایان با احمدی نژاد که دقایقی پیش پایان یافت، گفت: این جلسه بیش از دو ساعت به طول انجامید و در آن بیش از 180 نفر از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه در ابتدا 13 نفر از نمایندگان دیدگاهها، شرایط، نحوه تعامل دولت و مجلس و انتظارات فراکسیون از رئیس جمهور را بیان نمودند اظهار داشت: احمدی نژاد نیز صحبت هایی داشت مبنی بر اینکه در گذشته تلاش می کردند که بین مجلس و دولت اختلاف ایجاد کنند که به یاری خداوند و هوشیاری نمایندگان این اتفاق نیفتاد و ما با نمایندگان مجلس همفکر و همسو هستیم به گونه ای که شرط اصلی ما همدلی با نمایندگان است.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: احمدی نژاد با اشاره به بحث ولایت مداری عنوان کرد بنده اولین رئیس جمهوری بوده ام که در دولت نهم موضوع ولایت مداری را در میثاق نامه وزیران گنجانده ام.

وی افزود: همچنین رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر ضعیف موجب ضعیف شدن کابینه خواهد شد به نمایندگان توضیح داد که کابینه مجمع الجزایرنیست که از افراد مختلف در آن استفاده کنیم چرا که در دوره قبل افرادی را به کابینه آوردم که وقتی برکنار شدند می گفتند بنده سیاست های نظام را اجرا نکرده ام و یا در زیرمجموعه خود افرادی را مخالف جریان اصولگرایی منصوب می کردند.

میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه احمدی نژاد در اوایل هفته آینده لیست کابینه را خواهد بست خاطرنشان کرد:  قرار بر این شد که به پیشنهاد لاریجانی جمعی از اعضای فراکسیون اصولگرایان قبل از معرفی رسمی وزیران پیشنهادی به مجلس از طرف این فراکسیون وضعیت وزیران پیشنهادی را بررسی کنند و نظر نهایی را اعلام نمایند.

این عضو هیئت مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه احمدی نژاد از اعضای این فراکسیون خواست که اگر پیشنهادی دارند برای انتخاب وزیران پیشنهادی اعلام کنند، افزود: در این رابطه رئیس جمهور به نمایندگان گفت که مجمع استانی یکی از استانها لیستی را به وی داده که در دست بررسی است.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/20 ساعت 5:48 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


نماینده‌ مردم تهران مجلس با اشاره به بیانیه فرمانده نیروی انتظامی درباره‌ خاطیان بازداشتگاه کهریزک گفت: این بیانیه، تنها کفایت نمی‌کند و افراد خاطی باید با اسم و رسم، نام خانوادگی و حتی عکس از صداوسیما و روزنامه‌ها معرفی و محاکمه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر،علی مطهری روز یکشنبه درجمع خبرنگاران پارلمانی بابیان این مطلب تاکید کرد: باید مجازات این خاطیان تعیین شود و بعد هم ترتیبی اتخاذ شود که مردم مطمئن شوند مجازات این افراد انجام می‌شود نه اینکه مثل حوادثی مثل زهرا کاظمی و زهرا بنی‌یعقوب معلوم نشود که آیا افراد خاطی مجازات شدند یا نشدند؟ بنابراین این مسئله باید کاملا شفاف باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به خبرنگاری که از وی دربار وضعیت "ترانه موسوی" که در سایتهای غیر رسمی از وی به عنوان یکی از کشته شدگان حوادث اخیر نام برده می شود، گفت: اطلاعاتم در این زمینه کافی نیست، اما شنیدم که پلیس امنیت اعلام کرده که خانمی به همین نام، عکس و چهره هم‌اکنون در هلند زندگی می‌کند، اما باید مسئله‌ این خانم هم کاملا روشن شود که چنین حادثه‌ای برای همین خانم اتفاق افتاده یا شخص دیگری بوده است.

 وی تاکید کرد: در جاهایی که شبهه وجود دارد، باید کاملا توضیح دهند و حداقل وظیفه این است در جاهایی که سوال و یا شایعه‌ای مطرح می‌شود آن را کاملا شفاف توضیح دهند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/20 ساعت 5:46 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه دولت در خصوص انتخاب وزیر دادگستری هیچ رایزنی با کمیسیون قضایی حقوقی مجلس نداشته است، گفت: اساسا اظهارات رئیس جمهور در جلسه روز دوشنبه با نمایندگان تعارف سیاسی بود و نمایندگان نسبت به این تعارفات آگاهی دارند.

امین حسین رحیمی درگفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر درخصوص مشورت دولت با کمیسیون قضایی حقوقی مجلس در خصوص انتخاب وزیر دادگستری اظهار داشت: درباره انتخاب هیچ وزیری با کمیسیون قضایی حقوقی رایزنی نشده و ظاهرا بنای دولت این است که در انتخاب کابینه صرفا از اختیارات قانونی خود استفاده کند و وزیران مد نظر خود را معرفی کند.

وی افزود: رئیس جمهور در نظر ندارد قبل از معرفی رسمی وزیران به مجلس درباره افراد مد نظر با کمیسیونهای تخصصی و نمایندگان رایزنی کند روز گذشته نیز در جلسه با فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد اگر کسی پیشنهادی دارد اعلام کند و این به معنی رایزنی نیست.

رحیمی گفت: قطعا این روش بی اثر خواهد بود اگر لیست وزیران به مجلس معرفی می شد برای جلسه رای اعتماد وضعیت بهتری پیش می آمد.

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر اعلام نظر نمایندگان به صورت مجامع استانی خاطر نشان کرد: نمایندگان افرادی سیاسی هستند و معنی این عبارات را می دانند، اینکه نمایندگان فردی را به رئیس جمهور معرفی کنند یا اینکه رئیس جمهور لیست مد نظر خود را به نمایندگان ارائه دهد و نظر آنان را جویا شود و از بین آنان بهترین ها را با استفاده از نظر نمایندگان انتخاب کند، متفاوت است.

نماینده ملایر خاطر نشان کرد: وقتی خبرها حاکی از بسته شدن لیست وزیران است و سپس رئیس جمهور بگوید شما اسم بدهید، این یک تعارف سیاسی است و نمی شود روی آن حساب باز کرد. البته نمایندگان نیز هیچ حسابی روی این پیشنهاد باز نکرده اند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/20 ساعت 5:44 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


وقتی هاشمی زیر شکنجه ساواک بود بعضیها گروهبان شاه بودند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نسبت به عاقبت آنچه "آزادی افسار گسیخته عده ای در هتاکی علیه بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران" خواند هشدار داد و گفت: نباید جایگاه و شأن افرادی چون رئیس مجلس خبرگان رهبری با حرمت شکنیهای برخی افراد صدمه ببیند که وقتی هاشمی زیر شکنجه ساواک بود ، آنها گروهبان ارتش شاه بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کاتوزیان عضو فراکسیون اصولگرایان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به آنچه هتاکی اخیر یکی از نمایندگان مجلس نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی خواند، اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی از کسانی هستند که چه قبل و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتخارات زیادی برای کشور و انقلاب به وجود آورده و حق ایشان به مراتب بیش از اینهاست.

وی با بیان اینکه به واسطه خدمات بی شمار آیت الله هاشمی رفسنجانی تمام ملت و نسلهای کنونی و گذشته کشور ایشان را می شناسند و با سوابق شان آشنایی دارند ، افزود: امروز بر همه واجب است که در برخورد با چنین شخصیتی که در حال حاضر به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کنند ادب را رعایت کنند و اجازه ندهند که افتخارات نظام اسلامی با این سهولت مورد هتاکی قرار گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از سخنان اخیر کریم عابدی نماینده فردوس در مجلس شورای اسلامی درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اظهارات آقای عابدی بسیار ناپخته بود و من برای اولین بار که این سخنان را شنیدم تعجب کردم که چطور ممکن است فردی با این سن و سال درباره آقای هاشمی به این شکل ادب را کنار گذاشته و برخورد کند.

کاتوزیان یادآور شد: نباید از یاد ببریم که در دورانی که آقای هاشمی رفسنجانی در زندانهای رژیم طاغوت توسط ساواک شکنجه می شدند ، چه کسانی به عنوان یک گروهبان در رژیم گذشته فعالیت می کردند! به هر حال نباید جایگاه و شأن افرادی چون آقای هاشمی رفسنجانی با حرمت شکنی های برخی افراد و بی اخلاقی های مرسوم صدمه ببیند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/13 ساعت 12:10 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 متن این نامه به این شرح است:

حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی
ریاست محترم قوه قضاییه

با اهدا سلام

حوادث اخیر که موجب خسارات بزرگی به مردم و نظام جمهوری اسلامی گردید ،توسط دو گروه بوجود آمد. یک گروه اغتشاشگران و گروه دوم متخلفین که شامل افراد خودسر و مامورینی است که مقررات را زیر پا گذاشتند. لذا دو نوع متهم و دو نوع دادگاه باید تشکیل شود. در غیر این صورت عدالت و احقاق حق صورت نمی‌گیرد و ممکن است ناامنی هم پایان نیابد و آرامش به جامعه برنگردد. دادگاهی که تشکیل شده عمدتا به متهمین نوع اول اختصاص یافته است. لذا این سوال مطرح است که دادگاه دوم چه زمانی تشکیل می‌شود؟ و چرا نباید همزمان با دادگاه اول تشکیل شود؟
برای توضیح بیشتر لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که در حوادث اخیر چهار گروه فعال بودند:

1- ماموران و نهادهای حکومتی که وظیفه برقرای نظم و امنیت را بر عهده داشتند. این گروه ضمن انجام وظیفه آسیب‌دیده و مجروحین و شهدایی هم داشته‌اند.

2- متخلفین از قانون و مقررات که به کوی دانشگاه حمله کرده‌اند و یا درخیابان‌ها به مردم معترض، حمله ور شده‌اند یا در بازداشتگاه‌ها، مقررات را زیر پا گذاشته و با متهمین و دستگیرشدگان برخوردهای غیر انسانی و غیر اسلامی داشته‌اند.

3- مردم معترض که با آرامش وسکوت درصدد بیان اعتراضات وخواسته‌های خودشان بوده‌اند که از سوی متخلفین و اغتشاشگران مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند که تعدادی از جان باختگان و شهدا از مردم هستند.

4- اغتشاشگران که در خیابان‌ها به مردم و ماموران حکومتی و اموال عمومی حمله‌ور شده و خساراتی را وارد کرده‌اند.

گروه‌های اول و سوم یعنی مردم و ماموران دولتی که بیشترین آسیب‌ها را دیده‌اند، قربانی حوادث اخیر بوده‌اند و گروه‌های دوم و چهارم که متخلفین و اغتشاشگران بوده‌اند بیشترین آسیب‌ها را وارد کرده‌اند. بنابراین دو نوع دادگاه برای رسیدگی به این دو گروه اخیر باید تشکیل شود. دادگاه مربوط به اغتشاشگران و دادگاه مربوط به متخلفین. ظاهرا دادگاهی که از دیروز تشکیل شده مربوط به متهمین به اغتشاش است و جای دادگاه متخلفین خالی است. این دادگاه باید به متخلفین زیر رسیدگی کند:

1- حمله کنندگان به کوی دانشگاه تهران و کلاس‌های دانشگاه اصفهان.
2- عاملین ضرب و شتم دستگیر شدگان از جمله محسن روح الامینی.
3- عوامل ضرب و شتم مردم معترض و آرام در خیابان‌ها.

البته اینکه پشت سر متخلفین و همچنین پشت سر اغتشاشگران چه کسانی بوده‌اند و مباشرت آنها به چه میزان بوده است نیز باید رسیدگی شود که آن هم می‌تواند در همین دادگاه‌ها صورت گیرد.

ولی اگر دادگاه دوم تشکیل نشود نه تنها عدالت بطور کامل صورت نگرفته، بلکه خسارت دیگری به نظام جمهوری اسلامی وارد می‌شود و اشتباهات زنجیره‌ای ادامه می‌یابد و مانع استقرار آرامش در جامعه خواهد شد. امروز جامعه ما هم به امنیت نیاز دارد و هم آرامش. اقتصاددانان ما معتقدند هر چه دیرتر امنیت و آرامش به جامعه برگردد،میلیون‌ها تومان به اقتصاد ملی و رفاه جامعه آسیب وارد خواهد کرد.
قوه قضاییه در چنین شرایطی است که می‌تواند به عنوان مدعی العموم دادگاه دوم را تشکیل و متخلفین را به دادگاه بکشاند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/13 ساعت 12:10 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


یکبار می گویند «مفسد فی الارض» یکبار هم وعده می دهند «سرشان را می چسبانیم به سقف»

متن کامل این سرمقاله بشرح زیر است:

هرچند نقطه نظرهای مختلفی درباره دادگاه متهمان حوادث بعد از انتخابات که اولین جلسه آن روز شنبه برگزار شد ابراز می شود لکن از آنجا که دستگاه قضائی کشور یک دستگاه قانونی است و مسئولیت هائی دارد و طبعا مسئولان آن باید پاسخگو باشند فارغ از نقطه نظرهای ابراز شده از ورود به این ماجرا خودداری می کنیم و به بهره برداری هائی که از این دادگاه و از وقایع این روزها می شود می پردازیم .

یکی با اشاره به آنچه در دادگاه مطرح شده می نویسد : اسناد خیانت فلانکس و فلانکس فاش شد.

آن دیگری می گوید : حالا که این اعترافات را داریم افراد اصلی را محاکمه کنید.

سومی می گوید : دیگر جای درنگ نیست به سراغ سران بروید و آنها را به دادگاه بکشانید زیرا آنها مفسد فی الارض هستند.

روی دیگر این سکه که در « کارگاه حذف و دفع » ضرب شده اینست که آن دیگری می گوید : « بگذارید مراسم تحلیف برگزار شود دولت کارش را شروع کند یقه شان را می گیریم و سرشان را می چسبانیم به سقف » .

این اظهارات و نگاشته ها همگی بر یک تحلیل متکی هستند که در همان « کارگاه حذف و دفع » طراحی می شوند و سپس به عرصه رسانه ها راه می یابند. تحلیل اینست که همه کسانی که در برابر یک کاندیدای خاص قرار داشتند و به او رای نداده اند باید طرد شوند و سران آنها باید حذف شوند.

این تحلیل یکبار در قالب « باید محاکمه شوند » ظاهر می شود یکجا در شمایل « مفسد فی الارض » نمود پیدا می کند و یکبار نیز وعده داده می شود « یقه شان را می گیریم و سرشان را می چسبانیم به سقف » !

در مقابل این تحلیل نگاه دیگری قرار دارد که می گوید : دوست را در جای دشمن و دشمن را در جای دوست ننشانید. اینطور نباشد که هر کس را به خاطر یک خطا دشمن تلقی کنیم . همه باید با برادری و وحدت در کنار همدیگر باشیم و به کشور خدمت کنیم .

تحلیل دوم بر طرز فکر و گرایش « جاذبه » متکی است و تلاش می کند افرادی را که اعتراض دارند مجاب کند و جذب نماید.

هیچ انسان عاقل و منصفی در ترجیح دادن تحلیل دوم حتی لحظه ای تردید نمی کند و درنگ را در عمل به آن بهیچوجه جایز نمی داند. با اینحال آن دسته از افرادی که تحلیل دوم را بر نمی تابند و بر تحلیل اول یعنی « حذف و دفع » تکیه می کنند چه توجیهی می توانند داشته باشند

آیا به سابقون در انقلاب و بازوان امام خمینی به جرم اعتراض به بعضی وقایع باید برچسب مفسد فی الارض زده شود آیا قرار است افرادی که دارای سوابق درخشان خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و کشور و مردم هستند به جرم اعلام نارضایتی محاکمه شوند بسیار خوب کارگاه « حذف و دفع » کار خود را بکند و یقه این بزرگان را بگیرد و سرشان را به سقف بکوبد و کسانی را که نه سابقه ای در انقلاب دارند و نه نقشی در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی دارند و نه امام را می شناسند و نه امام آنها را می شناخت همه کاره کشور کنند تا معلوم شود در آنصورت کشور به کجا می رود!

تحلیل اول روح اسلام و اصل تفرق قدرت در قانون اساسی را نفی می کند و نسخه ای برای رسیدن به تندترین انحصارطلبی می پیچد. آیا با چنین نسخه ای می توان کشور را اداره کرد آیا روح نظام جمهوری اسلامی که قرار است نظام مردمی باشد و با عمل خود انحطاط رژیم ستم شاهی را به رخ بکشد همین است ! کسانی که به راحتی انگ مفسد فی الارض به مخالفان خود می زنند آیا اصولا با مفهوم فقهی مفسد فی الارض آشنائی دارند اینان آیا برای این سئوال پاسخی دارند که کسانی که با افکار و عملکرد انقلابی و خدمات خود ایران را از فساد طاغوت پاک کرده اند و از بانیان استقرار نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند چگونه می توانند به صرف اعتراض به بعضی رویدادها مفسد فی الارض باشند دارند! کدام سند بر این ادعا دلالت دارد کدام سند خیانت این افراد را به اثبات می رساند آیا نام ادعاهای متکی بر تخیل این و آن را می توان سند نامید !

این تحلیل در تضاد آشکار با تحلیل دوم قرار دارد. تحلیل دوم بر همان اسلامی متکی است که شهید مظلوم آیت الله بهشتی معرف آن بود اسلام خط امام و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله اسلامی که می گوید : « جاذبه درحد اعلا و دافعه در حد ضرورت از ویژگی های خط امام است » .

راستی ما با محصولاتی که هر روز از « کارگاه حذف و دفع » بیرون می آید رهسپار کجا هستیم تا چه وقت قرار است نیروهای سابقه دار و شناخته شده و خدوم را یکی پس از دیگری کنار بگذاریم این ریزش ها تا چه وقت باید ادامه داشته باشد تا چه وقت باید به جوانانی که حرف دارند انگ ضد انقلابی بزنیم چرا برای رشد رویش ها که اساس کار نظام جمهوری اسلامی است تلاش نمی کنیم و زبان های تهمت پراکن و پردافعه را مهار نمی کنیم چرا به راه جذب که راه صحیح است و تحلیل دوم بر آن متکی است نمی رویم آیا به این واقعیت تلخ اندیشیده ایم که بدون همراهی نخبگان نمی توان کشور را به درستی اداره کرد تحلیل اول تحلیل نخبه کشی است آیا وقت آن نرسیده است که کارگاه حذف و دفع را نیز مثل بازداشتگاه شرم آور کهریزک تعطیل کنیم !



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ