سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 247801
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 4:14 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


نخستین عکس از «خالد شیخ محمد»، طراح اصلی حمله 11 سپتامبر القاعده به برج‌های دوقلوی آمریکا، پس از زندانی شدن او در گوانتانامو منتشر شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، روزنامه «السیاسه» کویت با انتشار عکسی در شماره امروز خود، مدعی شد که این عکس متعلق به طراح اصلی حمله 11 سپتامبر است که از سال 2003 تاکنون تصویری از او منتشر نشده بود.

خالد شیخ محمد، عضو پاکستانی الاصل القاعده که بر پایه اعترافات خود، طراح اصلی واقعه 11 سپتامبر است، در اعترافاتش که از یک نوار ضبط شده پخش می‌شد، مدعی شد: من مسئول عملیات 11 سپتامبر از آغاز تا پایان و نیز فرمانده نظامی کلیه عملیات خارجی در کل جهان تحت فرماندهی شیخ اسامه بن لادن و دکتر ایمن الظواهری بودم.

او در دیگر اعترافاتش گفته بود: در تدارک ترور بیل کلینتون و جیمی کارتر، رؤسای جمهور اسبق آمریکا، پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان و پاپ ژان پل دوم، رهبر فقید کاتولیک‌های جهان دست داشته است.

«خالد شیخ محمد» همچنین ابراز داشته بود: در برنامه‌های نقشه منفجر کردن دفتر ستاد فرماندهی ناتو در بروکسل، تدارک عملیات تروریستی در آسمان خراش «امپایر استات بیلدینگ» نیویورک و همچنین حمله مسلحانه به کشتی نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز، جبل الطارق و سنگاپور دست داشته است.

خالد با وجود فشارهایی که در مدت بازجویی بر وی وارد آمده بود در همان زمان به گونه‌ای سخن می‌گفت که گویی نسبت به تفکراتش ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده است. او تأکید کرده بود: «هنگامی که آمریکا به عراق حمله کرد برای صدام، گل رز یا بوسه نفرستاد. آنها بمباران کردند و مطمئنا من دشمن آمریکایی‌ها هستم.»

البته او گفته بود که از کشته شدن سه هزار نفر در حوادث 11 سپتامبر خوشحال نیست و بیان داشت: «من حتی متأسفم. دوست ندارم کودکان را بکشم، دوست ندارم مردم را بکشم.»

این گزارش می‌افزاید: خالد شیخ محمد پاکستانی در بخشی از نوشته‌ اعتراف گونه‌اش در گوانتانامو، اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده را با جرج واشنگتن مقایسه کرد که استعمار انگلیس را از بین برد و نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

وی گفت: «او نیز همین کار را انجام می‌دهد. وی تنها مبارزه می‌کند. وی به استقلال خود نیاز دارد.»

گفتنی است، خالد شیخ محمد اول مارس سال 2003 میلادی در راولپندی پاکستان بازداشت شد.


  



نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 3:47 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


کشورهای حاشیه دریای خزر تصمیم گرفتند که ایران را در نشست کشور‌های دریای خزر که پنجشنبه برگزار می‌شود، شرکت ندهند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» و همچنین شبکه خبری «پرس تی وی» که وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، این خبر را مخابره کرده‌اند. منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در واکنش به این خبر به «پرس تی وی» گفته است: ایران از این تصمیم روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان بسیار خشمگین است.
وی همچنین اظهار کرده است که این نشست، بدون حضور ایران، لطمه‌ای به منافع ملی این کشور است.

این چهار کشور تصمیم گرفته‌اند که ملاقات کشور‌های حاشیه دریای خزر را بدون حضور ایران در قزاقستان برگزار کنند.

بر پایه این گزارش، وزیر خارجه قزاقستان در واکنش به اظهارات همتای ایرانی خود گفته است: این نشست، نشستی غیر رسمی است که در آن، درباره همکاری‌های منطقه‌ای بحث خواهد شد و سخنی از تقسیم دریای خزر و سواحل آن به میان نخواهد آمد.

این گزارش همچنین می‌افزاید که تهران این جلسه را تلاشی برای نادیده گرفتن ادعاهای ایران در دریای خزر توسط کشور‌های همسایه خود می‌داند و با توجه به این که، ایران و روسیه، تنها کشور‌هایی هستند که دارای بندر برای صادرات انرژی از این دریا هستند، ایران بیشتر نگران طمع‌ورزی‌های روسیه است، چرا که ممکن است روسیه سه کشور دیگر را متقاعد کند که ایران را از خط لوله‌ای که ممکن است در آینده از این دریا کشیده شود، کنار بگذارند.

به نظر می‌رسد، برگزاری چنین دیداری، می‌تواند فتح بابی برای آغاز مناقشات در این منطقه باشد، چرا که هر کشور دیگری نیز می‌تواند بعد‌ها دیداری را در غیاب یک یا دو کشور حاشیه دریای خزر برگزار کند و این دور تسلسل دریای خزر که به دریای صلح موسوم است را دچار اغتشاش کند. البته روسها نیز به تازگی از افزایش نفرت افکار عمومی ایران از آن کشور بیشتر آگاه شده‌اند که باید دستگاه سیاست خارجی ایران با دقت و وسواس خاصی تحرکات سیاسی این کشور را بررسی کند.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ