سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247375
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/12/11 ساعت 4:12 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


رئیس جمهور دسته بندی مردم به گروهها و طبقات مختلف را کار انسانهای جاهل دانست وگفت: اقتدار ملت ایران حتی نسبت به سالهای گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است و دنیا مبهوت عظمت ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروزدوشنبه در نشست استانداران سراسر کشور، دسته بندی مردم به گروهها و طبقات مختلف را کار انسانهای جاهل دانست و گفت: مردم ایران 70 میلیون انسان موحد ، مومن و طرفدار نظام هستند، نباید به مردم نگاه طبقاتی و دسته بندی شده داشت، البته مستضعفین و محرومین در اولویت رسیدگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت، زمانی ارزش دارد که بر پایه معیارها و ارزش های انسانی و الهی باشد، اظهار داشت: رسیدگی به طبقات و توده های مختلف مردم  با هیچ چیز قابل تعویض نیست. اگر کسی رضایت عموم مردم را به رضایت عده معدودی بفروشد، بدون تردید از اصول و معیارها خارج شده است. خدمت رسانی به مردم آن است که بر پایه اصول انجام شود و نباید در خصوص مصالح و منافع مردم به زیاده خواهان امتیاز داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انجام کارهای بزرگ نباید مسئولان را از رسیدگی به مشکلات و مسائل جزیی مردم باز دارد ، گفت: باید با مردم بودن و رسیدگی به مسائل آنان به یک فرهنگ تبدیل شده و در جامعه نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود شرایط ایران در منطقه و جهان را ممتاز دانست و گفت: کسانی که خیال می کردند، اقتدار ملت ایران خدشه دار شده است، امروز به این نتیجه رسیده اند که اقتدار ملت ایران حتی نسبت به سالهای گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است و دنیا مبهوت عظمت ملت ایران است.

احمدی نژاد افزود : امروز فهم سیاسی مردم افزایش یافته و از بسیاری از مدعیان بالاتر است افقی که مردم دنبال می کنند بسیار فراتر از آن چیزی است که مدعیان تصور می کنند.

وی وحدت موجود در کشور را بی نظیر دانست و گفت: همبستگی و اتحاد ملی که امروز در کشورمان حاکم است ، بسیار بیشتر از سال های گذشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ایران یک ابرقدرت صالح فرهنگی و انسانی است، خاطر نشان کرد : هیچ کس در دنیا نمی تواند از جایگاه و توان جمهوری اسلامی ایران ذره ای به نفع سیاست های استکباری خود استفاده کند.

وی در ادامه خطاب به استانداران سراسر کشور گفت: باید برای ارتقای سطح استان خود تصمیمات مهم و بزرگی اتخاذ کنید.

دکتر احمدی نژاد خواستار تمرکز استانداران روی اقدامات عالمانه و مردمی شد و از آنان خواست خود را برای اجرای هر چه بهتر هدفمند کردن یارانه ها آماده کنند و برای آن برنامه ریزی های دقیق و منظمی داشته باشند.

احمدی نژادهمچنین ارتقاء سطح فرهنگی و توجه به ارزشهای فرهنگی جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت : برای ارتقاء بخش فرهنگ در بودجه سال آینده مبلغ مناسبی پیش بینی شده است و باید تلاش کرد حداکثر این بودجه در بخش تقویت محتوایی و نرم افزاری فعالیت های فرهنگی به کار گرفته شود وآرمانها و ارزشهای اصیل فرهنگی مردم هر چه بیشتر تقویت شود.
 



  



نوشته شده در تاریخ 88/12/11 ساعت 4:11 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد براساس مصوبه این کمیسیون، اعتبار هدفمندکردن یارانه‌ها در بودجه سال آینده از 40 به 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. برهمین اساس، 10 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی میان مردم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی مفتح در نشست خبری روز سه‌شنبه خود با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون، درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده، 20 هزار میلیارد تومان تعیین شد.

وی افزود: با تصمیم کمیسیون باز توزیع این رقم طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: این کمیسیون در ادامه رسیدگی به موارد درآمدی لایحه بودجه وارد موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها و رابطه مالی دولت و نفت شد.

وی افزود: در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها، کمیسیون تلفیق با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، تصویب کرد، درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در راستای این قانون، مجموعا 20 هزار میلیارد تومان باشد که به این ترتیب باز توزیع این رقم طبق همان سیاست‌های قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صورت خواهد گرفت.

مفتح گفت: رقمی که دولت در این خصوص در لایحه پیشنهاد داده بود 40 هزار میلیارد تومان بود که کمیسیون با نصف این رقم موافقت کرد.

نماینده رزن یادآور شد: براساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 50 درصد درآمد بین مردم توزیع می‌شود، 30 درصد به بخش تولید اعم از صنعتی، کشاورزی و خدمات و 20 درصد به دولت برای جبران اثرات ناشی از افزایش قیمت‌ها اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در خصوص رابطه مالی دولت و نفت، کمیسیون تلفیق یک بسته سیاستی را تصویب کرد که بر مبنای این بسته مقرر شد 13 درصد از درآمدهای ناشی از تولید نفت خام و گاز به عنون حق العمل استخراج نفت و گاز به شرکت نفت تعلق بگیرد و 87 درصد دیگر به خزانه واریز گردد.

مفتح گفت: البته این درصدها برای میادین مشترک 10 واحد درصد برای شرکت نفت بیشتر خواهد شد یعنی در میادین مشترک 23 درصد ارزش نفت خام و گاز صادراتی متعلق به شرکت نفت می‌شود و 77 درصد سهم دولت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد:‌ در مورد گازهای تولیدی مقرر شد که هر متر مکعب گاز 90 تومان قیمت گذاری شود که 11 درصد این رقم حق العمل شرکت نفت می‌شود و مابقی به حساب خزانه واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: در رابطه با گازرسانی روستایی کمیسیون تلفیق تصویب کرد در ازای هر متر مکعب گاز مصرفی، رقم 50 ریال از مشترکین دریافت شود و تمام این مبلغ صرف گازرسانی روستایی گردد.

مفتح گفت: در مصوبه دیگر کمیسیون، مقرر شد 20 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

وی افزود: این صندوق براساس سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله پنجم باید تشکیل شود که انشاالله از سال 89 تاسیس می‌شود و 20 درصد از درآمد حاصل از صادرات در این صندوق واریز می‌شود تا متناسب با موارد هزینه‌ای که برای صندوق پیش بینی خواهد شد و براساس اساسنامه‌ای که در مجلس تصویب خواهد شد تا این درآمدها بتواند برای فعال شدن اقتصاد کشور در بخش‌های خصوصی و تعاونی مصرف شود.



  



نوشته شده در تاریخ 88/12/11 ساعت 4:11 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریشه موج فتنه و اختلافات سیاسی در جهان اسلام ، اخلاق است گفت : باید اخلاقیون به داد بشریت برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش در بیست و سومین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز سه شنبه در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، با بیان اینکه دو بخش از راه های اختلافی فقهی و یک بخش آن هم سیاسی است که به دولت ها بر می گردد، گفت: اگر دولت ها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند علما می توانند بسیار تاثیر گذار باشند زیرا علما به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت می توانند نقش وحدت بخشی را از خود ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همدلی بین حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: نباید عده ای باعث تفرقه شوند و بین حوزه و دانشگاه مرزبندی ایجاد کنند اما متاسفانه می بینیم که هم اکنون این مسئله وجود دارد و کسانی هستند که نمی خواهند این دو بخش عظیم به هم برسند و با هم همکاری داشته باشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اصل حل این مشکلات را باید از قرآن کریم بگیریم که سند مشترکی بین همه مسلمانان است، گفت: البته ممکن است در تفسیر قرآن اختلاف نظری وجود داشته باشد که آن هم قابل حل است ولی این سند الهی که در اختیار ماست و منکر هم ندارد ، اگر نقاط مشترکی را از آن دربیاوریم و تابلوی راهمان قرار دهیم اگر متعهد باشیم می توانیم خیلی از این اختلافات را حل کنیم.

وی عمل پیامبر اکرم (ص) در تفسیر قرآن را برای مسلمانان الگوی عملی دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) از انسان سازی شروع کردند و به هسته اصلی انسانی محکمی را با محوریت خودشان و با استفاده از برنامه قرآنی تشکیل دادند به طوریکه عربستان و جزیره العرب میدان کار پیامبر اکرم (ص) بود و همچنین قرآن در آن زمان محور تالیف قلوب مومنین شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر همه ثروت زمین را جمع می کردید نمی توانستید این الفت را بوجود آورید، گفت: این الفت با انسان سازی شروع شد و عمده جزیره العرب با قرآن به صورت امت واحده درآمد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: به گفته قرآن کریم اگر انسانهای مومن، عالم، آگاه، متقی و متخلق به اخلاق اسلامی پرورش پیدا کنند هم تکاملات سرعت پیدا می کند و هم اختلافات کم می شود.

وی با بیان اینکه اختلافات به بعد نادانی انسانها بر می گردد عنوان کرد: اگر علما به سوء اخلاق دچار شوند این اختلافات بروز پیدا می کند. علم اخلاق و علم قرآنی متکلف وحدت اسلامی هستند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/12/11 ساعت 4:9 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاقاتی که در جریان دوم خرداد و دولت اصلاحات روی داد به تشریح علل بازگشت دوباره آنها به انتخابات دولت دهم پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، سردار یدالله جوانی شامگاه دوشنبه در جمع بسیجیان شیراز در سخنانی با اشاره به توطئه های اخیر که از آن به عنوان پیچیده ترین فتنه های 31 سال گذشته علیه انقلاب نام برد، گفت: این توطئه بزرگ ریشه در یک نگاه داشت و آن این موضوع بود که برای دشمن سئوالی پیش آمده بود که در دهه اول انقلاب با آن همه فشارهایی که بر انقلاب و نظام وارد شد چرا در چند سال اول این نظام ساقط نشد و به این نتیجه رسیدند که نظام جمهوری اسلامی ایران ریشه در باورها و اعتقادات مردم دارد و حمایت مردم از انقلاب نیز یک حمایت اعتقادی به شمار می رود از این رو به این تصمیم رسیدند که باید این باورها را تغییر دهند تا نظام ساقط شود.

وی با بیان اینکه در این راستا جنگ نرم را شروع کردند، افزود: در نهایت این توطئه ها شکل گرفت و پس از آن با طرح این شعارهای جایگزین" نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" در مسیر تغییر عقاید حرکت کرده و تصور می کردند که می توانند باورها و عقاید مردم را تغییر دهند اما این چنین نشد و مردم از اعتقادات و باورهای خود جدا نشدند.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه در دوم خرداد نیز چنین تصوری برای آنها پیش آمده بود که مردم از ارزشها و اعتقادات خود جدا شده اند، افزود: به هر حال در آن شرایط دولت نهم بر سر کار آمد و در انتخابات 84 تحلیل غریبها نشان می داد که امام (ره) همچنان در بین مردم ایران زنده است و ملت همواره به انقلاب و باورهای خود وفادار هستند و بر این اساس دشمن وارد برنامه ریزی عجیبی شد و اکنون نیز آنچه وارد عرصه مقابله شده جریان سومی نیز به آن افزوده شده که مشغول فتنه انگیزی است.

وی با اشاره به مراحل شکل گیری فتنه نیز بیان کرد: امروز در دهه چهارم، نظام اسلامی با فتنه ای مواجه شد که برخی عوامل آن، ریزشهای انقلاب شمرده می شوند که افراد دانه درشت نیز بودند و این ریزشهای انقلاب نیز مورد طمع دشمن واقع شده که می تواند در این مسیر مانع جمهوری اسلامی را از سر راه اهداف خود بردارند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه در این مسیر گام اول تغییر محتوا بود، افزود: این تغییر محتوا شامل بخشهای مختلفی نظیر حرکت به سمت سازش با آمریکا، عقب نشینی هسته ای و.. می شود و پس از این تغییر محتوا در صورت وجود امکان قصد داشتند به سمت تغییر شکل نیز حرکت کنند.

وی با بیان اینکه این ریزشها در دوم خرداد پیامی را به دشمن داده بودند که آمادگی برای تغییر در آنها وجود دارد به جریان دوم خرداد و بازگشت آنها در انتخابات اخیر اشاره کرد گفت: در فضای دوم خرداد زمانی که شعار توسعه سیاسی و جامعه مدنی مطرح شد در دوره دوم آقای خاتمی که اواخر مجلس ششم نیز بود این موضوع مورد طرح قرار گرفت که جریان اصلاحات به انسداد سیاسی رسیده به این معنی که راه بسته شده و در پی آن موضوع خروج از حاکمیت را مطرح کردند که البته این اتفاق صورت نگرفت اما باید بررسی کرد که همین جریان که مطرح کرده بود با انسداد سیاسی مواجه شده چه شده که دوباره قصد دارد به جریان قدرت بازگردد.

وی در این راستا به تشریح علتهای مختلف آن پرداخت و گفت: آن جریان که در آن شرایط با انسداد سیاسی مواجه شده دوباره به عرصه انتخابات بازگشت اما با هدف تغییری که مد نظر آنها بود و با برنامه ریزی که تدارک دیده بودند اگر در این جریان رای لازم را کسب نکردند با طرح مسئله تقلب بتوانند انتخابات را باطل کنند.

رئیس اداره سیاسی سپاه تصریح کرد: بر این اساس عده ای از گروه ها و مجموعه های مختلف نیز شناسایی و جمع آوری شده و با نماد بخشی رنگ سبز به آنها اقدامات کف خیابان را دنبال کردند.

سردار جوانی تاکید کرد: البته در این مسیر، این جنگ نرم نیز خنثی شد و 22 بهمن نیز نشان داد که مردم پشتوانه اصلی نظام هستند.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ