سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247364
کل یادداشتها ها : 605

1 2 3 >
نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 4:32 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


آفتاب: کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «آن‌چه در اختیار دولت اسلامی است، همه‌وهمه متعلق به ملت و از آن ملت است و آن دولتی موفق است که با همه‌ وجود از منافع ملت و حیثیت ملت در عرصه‌های گوناگون دفاع کند».

محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در جمع مردم پاکدشت و در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: «ما در مقطعی متاسفانه شاهد بودیم که برخی از تصمیم‌گیران به جای ترجیح منافع ملت و حقوق ملت بر سایر مسایل، منافع جریانات دیگری را بر منافع ملت ترجیح دادند».

وی در ادامه با ذکر مثالی در این ارتباط و این‌که " این افراد برای حفظ خودشان و گروه‌شان از بیت‌المال هزینه کرده بودند" ادامه داد: «متاسفانه در آن مقطع به جای آن‌که آن مدیر از سوی مدیران بالاتر مورد مجازات قرار بگیرد، از او حمایت کردند و سعی کردند که او را به عنوان قهرمان ملی معرفی کنند».

وی با بیان این‌که " وظیفه‌ دولت اسلامی این است که با مدیری که خدای نکرده حقوق ملت و منافع ملت را زیر پا گذاشته است، بلافاصله برخورد کنند" خاطرنشان کرد: «به محض این‌که مدیری متوجه شد مدیر پایین‌ترش از گوشه و کنار از قدرتش برای منافع خود و منافع جریانش استفاده کرده، باید بلافاصله با این مدیر برخورد و او را عزل و به ملت معرفی کند تا کسی جرات دست‌اندازی به بیت‌المال را نداشته باشد و سوءاستفاده نکند».

رییس دولت نهم با بیان این‌که " ما در مقطعی شاهد بودیم که برخی انقلاب و مردم را فدای دوستان و آشنایان و هم‌حزبی‌ها و منافع آن‌ها کردند" گفت: «این در حالی است که باید این مساله برعکس باشد و اگر یک مسوولی بفهمد که مدیر پایین‌تر از او و زیر مجموعه‌
ما در مقطعی متاسفانه شاهد بودیم که برخی از تصمیم‌گیران به جای ترجیح منافع ملت و حقوق ملت بر سایر مسایل، منافع جریانات دیگری را بر منافع ملت ترجیح دادند.
او خدای نکرده سوءاستفاده کرده و یا خدای نکرده از مردم کناره‌گیری کرده است و وظایف خود را انجام نمی‌دهد و بداخلاقی می‌کند، آن مدیر بالاتر شرعا و قانونا اجازه و حق ندارد که به آن مدیر متخلف اجازه‌ کار بدهد و باید با آن مدیر متخلف برخورد کند. این وظیفه دولت اسلامی است».

  



نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 4:23 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 

به گزارش خبرنگار مهر، میرحسین موسوی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر یکشنبه در مسجد حضرت ابوالفضل اسلامشهر با تاکید بر اینکه ما نگران عزت و پیشرفت ملت ایران هستیم گفت: حقیقت سرنوشت ایران همان سخنی است که یکی از دوستان ما در دوران دفاع مقدس بر آن تاکید داشتند و آن این است که فقر سرنوشت ایران نیست.

وی ظرفیت های ایران در بخش های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کشور با ثروت های بیشمار و ظرفیت های خدادادی فراوان نباید با مسائلی چون فقر و بیکاری مواجه شود و طبعا اگر چنین مشکلاتی وجود دارد اشکال به مدیریت ما باز می گردد.

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد نیاز امروز کشورما این است که باید بتوانیم با مدیریت، برنامه ریزی و تهیه طرح های درازمدت از ثروت ها و ظرفیت هایمان استفاده کنیم و قطعا اگر بتوانیم از امتیازات بیشمار کشور بهره گیریم جامعه ای پر از امید را نیز شاهد خواهیم بود.

موسوی خاطرنشان کرد: شکی نیست که در صورت مدیریت صحیح منابع انسانی و طبیعی و تمام ظرفیت های ایران ، فقر در کشور ریشه کن خواهد شد.

وی از دولتمردان کنونی کشور پرسید ما چگونه می توانستیم در دوران دفاع مقدس و به رغم ارقام ناچیز موجود در کشور ایران را اراده کنیم در حالی که مردم نیز بطور نسبی از شرایط  رضایت داشتند. باید دید چرا امروز نمی توانیم شرایطی چون سابق را ایجاد کنیم؟

میرحسین موسوی با انتقاد از نگاه دولت به مسائل غیر ضروری و مباحثی که اولویتی برای کشور ندارند ادامه داد: از گذشته تا به امروز رقم تورم در کشورها یکی از معیارهای ثابت و مشخص برای تعیین وضعیت اقتصادی آنها بوده است که این مشکل نیز در کشور ما به مسائل مدیریتی باز می گردد.

نخست وزیر کشور در دوران دفاع مقدس با تاکید بر لزوم تنش زدایی با نظام بین الملل گفت: قطعا ما می توانیم با تعامل بهتر در جهان گام هایی موثر را در مسیر توسعه ملی برداریم و مجریان کشور باید پاسخگو باشند که چرا ما امروز در جهان کمترین دوست را داریم؟

وی افزود: سئوال ما از آقایان این است که درآمدهای دولت چه از منبع مالیات و چه نفت آیا در جای خود مصرف می شود یا به دلیل بذل و بخشش بی رویه و اقتصاد صدقه ای از بین می رود؟

میرحسین موسوی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که با مدیریت صحیح مسائل کشور فقر و فساد و سایر معضلات شهرهای مختلف به طور کامل ریشه کن گردد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 4:20 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


خبر عدم حمایت مراجع بزرگوار تقلید از کاندیدای خاص،به منزله مخالفت آنان به پخش تصاویر ملاقات های صورت گرفته با نامزد ها نمی باشد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، 3تن از مسئولان محترم دفاتر حضرات آیات: صافی گلپایگانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی در ارتباط کتبی و شفاهی با رسانه ملی خواستار رفع این شبهه شدند.
بخش خبری 20:30 از ارتباط ناخواسته ایجاد شده قبلی و صحیح مراجع بزرگوار تقلید با فیلم مستند پخش شده یکی از نامزدها ی محترم ،از ایشان و بینندگان خود عذر خواهی کرد.


  



نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 4:19 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


قم - خبرگزاری مهر: دفتر آیت الله جوادی آملی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مطرح شده مبنی بر اعتراض این مرجع تقلید نسبت به پخش ‏مستند انتخاباتی میرحسین موسوی را تکذیب کرد.‏

به گزارش خبرنگار مهر، در این اطلاعیه که از سوی دفتر آیت الله جوادی آملی ارسال شده، تصریح شده است: به استحضار عموم ملت شریف ایران می رساند :‏ همانگونه که قبلا اعلام شد موضع رسمی حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) شرکت همگان در عرصه انتخابات و دادن رأی ‏صحیح به نامزدهای محترم مورد نظر است و معظم له نسبت به افراد اثباتاً یا نفیاً نظری اعلام نفرموده‌اند.‏

بدیهی است دیدار و ملاقات نامزدهای محترم با ایشان، تنها در جهت ارائه نظرات و رهنمودهای معظم له بوده است.‏

از این رو آنچه اخیراً درخصوص واکنش این دفتر نسبت به فیلم پخش شده در خبرگزاری ها آمده، صحیح نیست و این دفتر مراکز مزبور و ‏همگان را نسبت به مواضع معظم له ، به سایت رسمی دفتر ایشان ‏www.esra.ir‏ دعوت می نماید.‏



  



نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 3:51 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


سالانه 100 میلیارد دلار وارد کشور می‌کنم/ تشریح کنسرسیوم هسته‌ای
کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری در گفتگویی تلوزیونی وعده داد که سالانه 100 میلیارد دلار سرمایه وارد کشور کرده و فرهنگ معذرت خواهی و پاسخگویی را در دولت نهادینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما برنامه ها و دیدگاه های خود را در ابعاد داخلی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با مردم در میان گذاشت.

وی در این برنامه اظهار داشت: افتخارات و پیروزی های جمهوری اسلامی ایران را باید از کاستی ها و نواقص جدا کنیم و با هر دو مسئله به نحو مسئولانه ای برخورد کنیم. باید از افتخارات ملی به نحو شایسته ای دفاع کرد و از کاستی ها و کمبودها به هیچ وجه نباید گذشت.

رضایی تصریح کرد: هر کاندیدا باید در تبلیغات خود و در برنامه هایش چند نکته را رعایت کند ، هم مردمی باشد و هم باید به صورت آگاهانه وعالمانه برنامه ریزی کند. توانایی یک رئیس جمهور در تمامی زمینه ها نکته بعدی است که یک کاندیدا باید با اتخاذ روش های مناسب این توانایی را در صحنه عمل اجرایی کند.

وی تاکید کرد دولت ها باید بتوانند مسئولیت نواقص خود را به عهده بگیرند، اگر مردم دولت را به من سپردند من فرهنگ معذرت خواهی و پاسخگویی را در دولت نهادینه می کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دولتی مردمی در کشور ایجاد کرد اما نه به صورتی که گداخانه درست شود. دولت مردمی باید توسط خود مردم و با کمک آنها اداره گردد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر شاخصه های شعار خود با محتوای انقلاب مدیریتی و اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر علائمی در اقتصاد ایران وجود دارد که نگران کننده است گرانی مزمن، بیکاری، هزینه های بالای دولت، کسری بودجه، بهره وری پایین بیانگر این است که اقتصاد ایران با مشکل اساسی مواجه شده است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: انقلاب اقتصادی یعنی باید ریل گذاری جدیدی در اقتصاد بوجود آید و اقتصاد دولتی با محوریت مردمی اداره گردد. هنگامی که می گوییم باید حجم دولت که بالای 3 میلیون نفر است کاهش یابد بدون اینکه افراد اخراج شوند و متقابلا درآمدهایشان نیز افزایش یابد و تقسیم کار ملی در سراسر کشور بوجود آید این مسائل نیازمند یک انقلاب بزرگ در کارکرد و فرآیندهاست.

رضایی با بیان اینکه می توان در اقتصاد از چند مزیت نسبی برای جذب سرمایه استفاده کرد، تصریح کرد: با تجارت می توان انبارهای بزرگی را ایجاد کرد و کشورها اجناس خود را در این انبارها بگذارند و سرمایه ای به ایران تعلق بگیرد. زمینه دیگر ایجاد فرودگاه های بزرگی است که بتوان از فضای آن برای ترانزیت استفاده شود. جهانگردی یکی دیگر از منابع موجود در ایران است که به این واسطه می توان از استانهایی مانند فارس، گیلان و مازنداران برای جذب توریست بهره برد.

وی در ادامه افزود: ایران می تواند با ایجاد بیمارستانهای مدرن و امکانات پزشکی سرمایه کشورهای دیگر را جذب کند و همچنین با استفاده از ژئوپولتیک ایران ارتش بزرگی را فراهم آورد. همه این مسائل به یک انقلاب اقتصادی بزرگ کمک می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام الگوی مدیریت در ایران را قدیمی دانست و تصریح کرد: با این الگوی اقتصادی تا 100 سال دیگر هم نمی توان به توسعه دست پیدا کرد و دلیل آن نداشتن مدل رفتاری الگو برای مدیران کشور است. زیرا تا کنون دولت ها به صورت اتوبوسی آمدند و رفتند و بر اساس عواطف کشور را اداره کردند ، بنابراین باید الگوی مدیریتی در کشور اصلاح شود.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من به تمامی برنامه ها و شعارهای خود عمل خواهم کرد و معتقدم کسی که مسئولیت کشور را به عهده می گیرد نباید بعد از 4 سال بگوید نگذاشتند که من کار کنم که این مسئله اهانت به ملت ایران است. من 12 سال پشتوانه کار کارشناسی دارم که بخشی از آنها با مشاوره من عملیاتی شده و به عنوان نمونه سند چشم انداز را که مورد توافق همه است بوجود آورده و من می خواهم در اتوبانی کار کنم که قبلا زمینه آن را خود فراهم کرده ام.

رضایی توانایی نمایندگان مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه را در همکاری با دولت بسیار بالا دانست و گفت: من به شخصه رابطه صمیمانه ای با آنان دارم و هیچ محدودیتی برای همکاری با آنها نمی بینم. من از شخصیت های موثر در کشور برای حل مشکلات بین المللی استفاده خواهم  کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بارها گفته ام که حجت الاسلام سید محمد خاتمی قادر به حل مشکلات اروپایی و داخلی است از ظرفیت آیت الله هاشمی رفسنجانی می توان در خصوص مشکلات جهان اسلام و عربستان سعودی و از ظرفیت حجت الاسلام ناطق نوری می توان در حل مشکلات آسیای مرکزی و روسیه استفاده کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر به مقوله عدالت بسیار ظلم شده، اظهار داشت: عدالت در کشور ما یا به صورت مارکسیستی اداره می شود یا سرمایه داری که عده ای از آن تفاسیری داشتند که با منش اسلامی سازگاری ندارد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی مقدم است و هنگامی که در عرصه سیاسی افرادی توانمند بر سر جای خود قرار بگیرند خود به خود عدالت اقتصادی محقق می شود. 30 سال از انقلاب گذشته ولی هنوز نسل اولی ها در عرصه سیاسی حضور پیدا نکرده اند.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر می خواهند فقر را در کشور به صورت عادلانه تقسیم کنند اظهار داشت: امیر المومنین (ع)  می فرمایند آدم باید دنیا را بگیرد نه اینکه دنیا آدم را بگیرد. سرمایه گذاران ما باید مسلمان باشند و مانند مردم کوچه و بازار زندگی کنند در حال حاضر باید یک بازنگری جدی در مفاهیم ارزشی اسلام صورت گیرد و زندگی برای مردم جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود که در شان آنان باشد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با پول نفت چه خواهید کرد، خاطر نشان کرد: دولت چون به نفت متکی است درد کشاورزان و صنعتگران را نمی فهمد. اگر سرمایه عظیمی را به کمک پس از انداز ملی بیاوریم و سرمایه خارجی را گسترش دهیم مسائل خود به خود حل می شود. من قول می دهم سالانه 100 میلیارد دلار سرمایه وارد کشور کنم که این مسئله خود میلیون ها شغل در کشور ایجاد می کند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 3:37 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


ساری - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد، عدالت و برابری در میان آحاد جامعه را از شاخصهای مهم دولت نهم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ثمره هاشمی عصر دوشنبه در همایش خدمت رسانی در دولت نهم در مسجدامام رضا ( ع) آمل گفت: متاسفانه عدالت تنها مسئله مهمی بود که در دوران سازندگی و پس از آن در کشورمان فراموش شده بود و تنها به اصل سازندگی در کشور توجه شد.

مشاور سابق رئیس جمهور در دولت نهم اضافه کرد: در این دوره فقط سازندگی صرف انجام شد و در هشت سال قبل از دولت نهم هم جریانی با سازندگی کمتر روی کار آمد. وی با اشاره به خدمات دولت نهم گفت: دولت نهم با اصل و تاکید برعدالت محوری پا به عرصه وجود گذاشت و خوشبختانه توفیق هم داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد با بیان اینکه در مسیر اجرای عدالت در کشور سختیهایی هم وجود دارد، گفت: از مهمترین اقدامات دولت نهم در تحقق این شعار، سفرهای استانی هیئت دولت بوده است.

ثمره هاشمی با بیان اینکه دولت نهم معتفد است که دولت متعلق به قشرخاصی نیست و باید برای همه کشور کار کند، افزود: سفرهای استانی برای دولت پرکار بوده و با دو دور سفر به همه استانهای کشور و رسیدگی از نزدیک به مشکلات مردم در این راه توفیقات زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه عده ای این اقدام دولت را هم مورد هجمه همه جانبه و بی انصافانه خود قرار دادند و توزیع سهام عدالت در میان قشرهای کم درآمد جامعه و توزیع ثروت میان آحاد ملت را از دیگر اقدامات دولت نهم خواند و از اهانت برخی افراد در خصوص این اقدام انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت نهم با شجاعت کامل از ارزشهای نظام از عزت و سرافرازی ایرانیان در برابرهجمه های فراوان غرب دفاع کرد، اظهار داشت: ملت ایران می خواهند عزیز زندگی کنند و این حق طبیعی مردم است و این حق گرفتنی است.

وی حمایت مردمی و پشتوانه رهبری در دستیابی کشور به انرژی صلح آمیز هسته ای را قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: ملت  آگاه ایران هم اکنون در بحث انرژی هسته ای ذره ای از حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 3:34 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


ساری - خبرگزاری مهر: حجت الاسلام کروبی گفت: در دولت آینده من خط کشی مرزی معنی ندارد و توجه خاص به استانی نخواهم داشت زیرا مشکلات باید در همه جای ایران رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر در آمل، مهدی کروبی عصر دوشنبه در جمع چند هزار نفری مردم شهرستان آمل در تکیه اسک این شهرستان افزود: در حال حاضر تمامی اقشار جامعه کارگری، معلمان و جوانان از مشکلات موجود گله مند و خواستار اصلاح جدی وضع موجود در کشور هستند.

این نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری با بیان اینکه واردات برنج، گندم، مرکبات و سایر محصولات کشاورزی در کشور در چند سال گذشته بیش از اندازه بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که کشور ما از جمله مازندران سرسبز دارای تولیدات فروانی هست که به علت برخی سیاستهای اشتباه تولیدات مردم این مناطق تنها در انبارها نگهداری شده و گاهی از بین رفته است.

وی ماموریت جدی خود پس از انتخاب شدن را "تورم، گرانی و سیاست خارجی" اعلام کرد و گفت: به طور حتم پس از انتخاب شدنم به عنوان رئیس جمهور مردم، پیگیر وعده های انتخاباتی خود خواهم بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: قول می دهم در چارچوب قانون اساسی و گفتمان و ارزشهای امام راحل از حقوق به حق مردم دفاع خواهم کرد.

کروبی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست به دقت به صحبتها و عملکردهای کاندیداها توجه کنند و با دید باز در انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین از علمای به نام شهرستان آمل از جمله مرحوم میرزاهاشم آملی و آیت الله حسن زاده و جوادی آملی یاد کرد.

حضور جمعیت بی شمار در مسیر ورودی و خروجی باعث شد تا کروبی با صرف زمان زیادی وارد شود



  



نوشته شده در تاریخ 88/3/2 ساعت 3:39 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


موسوی: هزینه های دولت نهم را آشکار می‌کنم
نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دانشجو حق مردم و خود می داند که از آزادی های عنوان شده در قانون بهره ببرد متاسفانه این موضوع را در حال حاضر فراموش کرده ایم.

میر حسین موسوی خطاب به مقامات دولت نهم گفت: شما اقتدار ملت ایران را تحت الشعاع برخی سیاست های ناسنجیده خود قرار می دهید و ما را به جایی رسانده اید که شناسنامه، گذرنامه و پاسپورت ما در تراز کشورهایی مثل سومالی قرار گرفته است.

به گزارش مهر، مهندس میر حسین موسوی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: اصفهان شهر فرهنگ، آگاهی، شهر دانشجویان و شهر تاریخی کشور ماست و بخش عمده ای از هویت ملی ما از هویت این شهر سرچشمه می گیرد.

وی افزود: اصفهان شهر آگاهی سیاسی است و حضور شما دانشجویان در این جلسه بیانگر این آگاهی و شعور سیاسی است.

موسوی ادامه داد: دانشگاه ها باید فضای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مشکلات کشور را نقد کنند. بدون نقد نظام نمی تواند پایدار بماند، بدون آزادی دسترسی به اهداف انقلاب و اهداف ملی ناممکن است و ایران بزرگ تنها در سایه عدالت و آزادی حفظ می شود ، ما همه ایرانی هستیم و به دنبال عظمت ملت ایران هستیم.

میر حسین موسوی با تاکید براینکه هر سیاست و قدمی که ایران را تضعیف نماید مورد تایید ملت ایران نیست هر سیاست خارجی که معطوف برعظمت ایران نباشد محکوم است گفت: آن سیاست خارجی که ما را مورد اتهام قرار می دهد و ایرانیان را در سراسر جهان خجل می کند، مورد تایید ملت ما نیست. شهیدان خون دادند تا ایرانی آزاد و اثر گذار در جهان داشته باشیم، لذا نباید با کارهایی که حیثیت ما را خدشه دار می کند و ایرانیان را خجل می سازد کشور را به خطر انداخته و ملت را سرافکنده کنیم.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دانشجو حق مردم و خود می داند که از آزادی های عنوان شده در قانون بهره ببرد متاسفانه این موضوع را در حال حاضر فراموش کرده ایم.

وی گفت: آزادی اندیشه تنها در گرو خواست مردم و به صورت مطالبات آنان است. خواستن آزادی مثل هواست که بدون آن ملت می میرد و همه خفه می شوند بدون آزادی نمی توان ایرانی پیشرفته و قدرتمند که جزء شعارهای بنده نیزهست داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سئوالات دانشجویان پاسخ گفت و در این بین نماینده دانشگاه آزاد اصفهان با قرائت بیانیه ای حمایت دانشجوان این دانشگاه را از میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام کرد.

پیش از پرسیدن برخی سئوالات توسط دانشجویان، زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی، طی سخنانی کوتاه گفت: وقتی امروز به چهره شما دانشجویان نگاه می کنم از اینکه چرا از این افراد خلاق و پرشور در کشور بهره گرفته نمی شود تاسف می خورم، با این شور و انرژی شما نه تنها ایران بلکه جهان ها را می توان ساخت.

وی افزود: در این جمع پرشور آرزو می کنم که انتخابات ریاست جمهوری دهم برای شما دانشجویان آزادی بیان و اندیشه را به همراه داشته باشد، رفع تبعیض برای زنان، حمایت از حقوق زنان در مقوله شهروندی و ارائه لایحه هایی که جلوی لایحه های خفت باری مثل تعدد زوجات را بگیرد و آزادی زندانیان سیاسی از دیگر آرزوهای من برای شما دانشجویان است.

در ادامه این جلسه نماینده دانشجویان دانشگاه اصفهان از میر حسین موسوی درباره دلایل تخلفات دولت و عدم مشورت در تصمیم گیری ها طی حاکمیت دولت نهم پرسید که وی پاسخ داد: یکی از پدیده هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و طی سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم این است که طیف وسیعی مشغول قانونگریزی شده اند، این موضوع در مسائل ساختاری نظام همچون بودجه و نوع برخورد با بیت المال مردم مشاهده می شود.

وی ادامه داد: کشور را مجموعه ای ساختارهای در هم پیچیده و موزون اداره می کند اما وقتی ما می آییم رویه های تدوین شده و شوراهایی که شاید سالها وقت برای آن گذاشته ایم را از بین می بریم -آن هم نه از راه قانونی- این موضوع و صدماتی که در آینده به کشور وارد خواهد آورد تنها از طریق نقد درست حل  می شود.

میر حسین موسوی یادآوری کرد که ادامه این رویه ها صدماتی به کشور وارد می کند که در آینده شاهد آن خواهیم بود. کما اینکه هم اکنون نیز اینگونه مشکلات را به طور وسیع در کشور شاهدیم. به عنوان مثال از بین بردن شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار باعث شد که همچون زمان قاجار یک تنه برای کشور تصمیم بگیرند. این تصمیمات با وجود چنین شوراهایی ممکن نبود از سویی دولت تصمیمات شوراها را به کمیسیون های خود منتقل کرده است اگر چه کمیسیون های دولت مهم هستند اما بنده 8 سال رئیس دولت بوده ام و می دانم این کمیسیون ها تحت نفوذ رئیس دولت است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ادامه رویه منحل کردن کارهایی که جنبه شورایی دارد به معنای تعیین سرنوشت کشور با یک یا چند ذهن است، یادآوری کرد: اتخاذ این تصمیم بحث نظارت را به خصوص نظارت قوه قضائیه در این تصمیمات را از بین می برد که نتیجه آن ایجاد اقتصاد صدقه ای و نابودی اقتصاد ملی است.

وی اضافه کرد: در نبود شورای پول و اعتبار عده ای می توانند به وسوسه بیفتند و کسانی فکر کنند که بر اساس آن رای مردم را بخرند. این اقدام برداشت های غیر قانونی از ذخایر بانک ها را هم پوشانده است و بحث هزاران تخلف در بودجه سالانه را ایجاد کرده است ، آیا اینها به معنای بازگشت به قهقرا نیست؟

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه توجه به قانون در زمان قاجار و مشروطیت در کشور بی مقدار شد، خاطر نشان کرد: اگر بی توجهی به قانون حاکم شود و مجلسی که همسوی با دولت است قانونی را تصویب کند و دولت صراحتا بگوید آن را اجرا نمی کند آیا نباید احساس خطر کرد؟

میر حسین موسوی تاکید کرد: بنده قانون را برای حمایت از سفرهای کوچک مردم، اقتصاد ملی و اقتدار بین المللی و عزت مردم اصل می دانم آیاد دولت بدون گرفتن نظرات کارشناسی می تواند کار کند؟ بنده با تجربه این دولت فکر می کنم باید مجموعه ای از قوانین جدید برای اجرای قانون توسط دولت داشته باشیم و قوانینی که بتواند در کارهای غیر عقلانی جلوی دولت را بگیرد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی در خصوص سیاست خارجی دولت نهم، اظهار داشت: حیثیت ملی ما مربوط به یک نفر نیست و همه ایرانیان حیثیت دارند. شما کاری می کنید که آبروی ایرانیان در جهان می رود ملت به شما چنین حقی نداده است. آیا شما با رفتن به سوئیس آبروی ملت را حفظ کردید که این همه سر و صدا به راه انداختید؟

موسوی خطاب به دولت افزود: شما اقتدار ملت ایران را تحت الشعاع برخی سیاست های ناسنجیده خود قرار می دهید و ما را به جایی رسانده اید که شناسنامه، گذرنامه و پاسپورت ما در تراز کشورهایی مثل سومالی قرار گرفته است.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای حل مشکلات بیکاری که امروز گریبانگیر جوانان ایرانی است چه تعبیری اندیشیده اید، خاطر نشان کرد: مسئله بیکاری جزء دغدغه های بزرگ جوانان و دانشجویان است امکان بالا آوردن اشتغال در کشور بدون حمایت از یک اقتصاد ملی امکانپذیر نیست و دولت باید زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را برای احیاء اشتغال فراهم کند و از تولید ملی در صنعت، کشاورزی و تجارت حمایت نماید.

وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ محیط کسب و کار در بدترین وضع ها قرار دارد که باید تمام این موضوعات را دگرگون کرد. راه این دگرگونی برگشت به قانون، برنامه ریزی و تصمیم گیری های عقلانی با کمک مردم است. همچنین برای کم کردن آسیب پذیری قشرهای تحت فشار گسترش بیمه در سطح جامعه جزء اولین اولویت های بنده در دولت دهم خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال دیگری درباره حقوق اقلیت ها نیز، گفت: به موضوع اقلیت ها می توان به دو گونه نگاه کرد ،  فرض کردن اقلیت ها با عنوان تهدید و امنیتی و نگاه کردن به آنان به عنوان یک فرصت. هویت ملی ما در مجموعه کنار هم قرار گرفتن اقلیت ها ایجاد می شود.

موسوی با بیان اینکه به دلیل حاکمیت نگاه امنیتی در زمینه بکارگیری قومیت ها درباره این اقشار خوب عمل نکرده ایم، گفت: در این زمینه برگشت به اصول 15 و 12 قانون اساسی بهترین راهکار برای حل مشکلات اقلیت هاست که بنده به طور جدی آن را دنبال خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری که درباره شان و جایگاه معلمان در دولت دهم پرسید، تصریح کرد: اکثریت دولت ها از معلمان تشکیل شده است آنها نقش عظیمی در تربیت نسل جوان بازی می کنند و مهمترین مسئله درباره آنان این است که اگر معلم آزاده و سرافرازی نداشته باشیم و معلمان به دلیل وجود مشکلات خود دچار تهدید و مشکل باشند ، نباید انتظار داشته باشیم که او درباره فرزندانمان نقش لازم را ایفا کند.

موسوی ابراز تاسف کرد: بیشتر معلمان در حال حاضر مشکل دریافت معوقه دارند که در نزدیکی انتخابات قرار به حل آن شده است واین موضوع ظن دادن حق آنان با منت را از سوی دولت ایجاد کرده است.

دانشجویی خطاب به این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از شما انتظار داریم دلار به دلار 340 میلیارد دلاری که در دولت نهم هزینه شده است را بعد از رئیس جمهور شدنتان مشخص کنید و وی پاسخ داد: یکی از شعارهای اصلی من گردش آزاد اطلاعات است دولت نمی تواند هیچ سری را جز اسرار امنیتی و نظامی که ذیل قانون به آن اشاره شده است را از مردم پنهان نماید. همه اطلاعات از آن مردم است باید روشی وجود داشته باشد که اطلاعات مجاز غیر از اطلاعات نظامی و امنیتی تعریف شده در اختیار روزنامه نگاران، محققین و به خصوص مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه یکی از راه های مبارزه با فساد همین است که بدانیم پشت درهای بسته کمیسیون های دولت چه می گذرد، اعلام کرد: باید همه هزینه های صورت گرفته در دولت نهم برای مردم روشن شود که بنده در صورت رئیس جمهور شدن این کار را انجام خواهم داد.

موسوی در پایان گفت: ما به دانشگاه هایی نیاز داریم که آزاد و مستقل باشند اساتیدی که مستقل باشند چون دانشجویان نباید احساس فشار کنند و از ستاره دار شدن، اخراج شدن و محروم شدن از تحصیل هراس داشته باشند، امیدوارم که رنگ سبز توسعه همه کشور را فرا بگیرد.


  



نوشته شده در تاریخ 88/3/2 ساعت 3:36 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر



رئیس جمهور با اشاره به برنامه های آینده خود گفت : باید بر مبنای اسلام و فرهنگ ایرانی کشور را بسازیم و علیرغم میل برخی می گویم که حتی برای مدیریت جهان آماده باشیم زیرا ملت ما شایسته این امر است.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد عصر امروز جمعه در ورزشگاه شهدای هفتم تیر در جمع دانشجویان با بیان این مطلب افزود: ملت ایران در پایه‌ گذاری تمدن بشری، در مقطع انتخاب اسلام به عنوان راه متعالی و در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش کلیدی ایفا کرده است .

وی خاطر نشان کرد: چهار سال پیش و بعد از 26 سال پس از پیروزی انقلاب ملت ایران احساس کرد که در مسیر حرکت کشور از مسیرحرکت انقلاب فاصله گرفته که تصمیم گرفت که این مسیررا به جایگاه واقعی خود برگرداند. فاصله گرفتن از ارزش های ملت ایران و فاصل گرفتن از خود ملت باعث شد این احساس در میان مردم ایجاد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: تاریخ ایران گواهی می دهد هر گاه مدیران انقلابی و شایسته بر امور کشور تسلط داشته اند ملت شکوفا شده و کشور پیشرفت کرده است. اما در سال های قبل از دولت نهم اعتماد ملی و اعتماد به نفس و خودباوری در میان مردم به پائین ترین حد خورد رسیده بود.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما در آن دوران از نظر اقتصادی در بدترین شرایط بودیم و هزار و 500 بنگاه اقتصادی ما در نقطه بحرانی قرار داشتند. رشد تولید اقتصادی ایران نیز در حداقل های ممکن قرار داشت و سه میلیون بیکار در کشور وجود داشت. همچنین سیل مهاجرت در کشور بیداد می کرد به طوری که بیش از 125 هزار نیروی متخصص کشور در یکسال از کشور خارج شده بودند.

وی گفت: یکی از نمادهای وادادگی ما در آن زمان مسئله هسته ای بود. مسئله هسته ای تنها یک مسئله تکنولوژیکی نبود بلکه بحث استقلال ملت ایران بود. برخی به بهانه اینکه می خواهیم تنش زدایی کنیم قدم به قدم در این بحث عقب می رفتند و سلطه گران هم هر روز توقعات خود را بالاتر می بردند به طوری که کار به جایی رسید که در سعد آباد یک قرارداد ننگین امضا شد و آنها گفتند که باید فعالیت های هسته ای ایران تعطیل شود.

رئیس جمهور افزود: حمله به ایران بعد از افغانستان و عراق و از بین بردن ایران که در صحبت های رئیس جمهور وقت آمریکا مطرح می شد همه در زمانی بود که کشور ما سیاست تنش زدایی را دنبال می کرد اما ملت ما به صحنه آمد و با شعار ما می توانیم که از عمق جان ملت بود، امور را در دست گرفت.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در طول این چهار سال فشارهای زیادی بر ما وارد شد و غرب سعی کرد با مطرح کردن موضوع تحریم عامل فشار دیگری بر ما ایجاد کند و این در حالی بود که در کشور برخی موضوع گوجه فرهنگی را به مسئله اول کشور تبدیل کرده بودند.

در دولت نهم سه برابر دولتهای قبل کار شده است

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در چهار سال اخیر تاکید کرد: در دولت نهم سه برابر دولتهای قبل از نظر اقتصادی کار انجام شده و در برخی از امور تا 10 برابر فعالیت صورت گرفته است. این امری طبیعی است که ما برای اینکه ببینیم مشکل ها چقدر کاهش پیدا کرده خودمان را با دولت های قبل مقایسه کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول 50 سال گذشته 10 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده بود در حالی که در چهار سال گذشته بیش از 6 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد ایجاد شد. امروز در دنیا 8 یا 9 کشور هستند که مدیریت سوخت هسته ای را در اختیار دارند که یکی از آنها ایران است.

احمدی نژاد تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دلیل آنکه مانع شکوفائی برنامه ریزی ها در کشور بود منحل شد وجای خود را به تشکیلات آرمانی کوچکتری برای برنامه ریزی های بهتر سپرد. همچنین ماجرای تحریم ایران برای همیشه به بایگانی تاریخ پیوست و امروز شرکت های غربی برای گرفتن پروژه های ایران مسابقه گذاشته اند.

وی گفت: همچنین دست های بسیاری تا به امروز از بیت المال کشور قطع شده است اما علیرغم تمام این کارها بسیاری در چند سال اخیر وحتی در سه چهارماه گذشته به بهانه انتخابات سنگین ترین فشارها وتهمت ها را به ما وارد کرده اند که فکر می کردند چون ما جواب نمی دهیم و به فکر مردم هستیم پس جوابی هم نداریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: برخی حتی به ملت اصفهان و یزد توهین کردند و حضور آنها را در سفر استانی زیر سوال بردند و گفتند بین آنها سیب زمینی توزیع شده بود که برای استقبال آمده بودند.

احمدی نژاد با اشاره به برنامه های آینده خود نیز تاکید کرد: برنامه ریزی های ما در همین راه امروز است و همواره در نقطه مقابل برنامه های استکباری قرار دارد. باید بر مبنای اسلام و فرهنگ ایرانی کشور را بسازیم و علیرغم میل برخی می گویم که حتی برای مدیریت جهان آماده باشیم زیرا ملت ما شایسته این امر است.

وی ادامه داد: برخی افراد هر روز به ما تهمت می زنند و وقتی از آنها در مورد این کارشان سوال می شود می گویند که احمدی نژاد ما را تحویل نمی گیرد. من می خواهم به آنها بگویم نوکری روستایی دور افتاده که در زیر چرخ برنامه ریزی های غلط شما له شد را به صدها ساعت نشست و برخاست با شما عوض نمی کنم.



  



نوشته شده در تاریخ 88/3/2 ساعت 1:58 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


در حالی که مقام معظم رهبری به صریح ترین شکل ممکن اعلام داشته اند که از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کنند و رأی ایشان را حتی اعضای خانواده شان هم نمی دانند ، یک جریان خاص سیاسی ، با هزینه کرد از جایگاه رهبری و در رویکردی صد در صد مخالف با دیدگاه آیت الله خامنه ای ، در صدد القای حمایت ایشان از یک کاندیدای خاص است و می کوشد به گونه ای وانمود کند که رأی به فردی جز آن یک نفر ، حرکت در مسیر خلاف منویات ولی فقیه است.

به گزارش عصرایران ، اخیراً نامه ای منتشر شده که در آن یک مسوول روحانی در پاسخ به سوال یک مقام نظامی  که خواستار ارائه طریق در خصوص انتخابات شده ، نوشته است که نظر صریح مقام عظمای ولایت ، انتخاب مجدد دکتر محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری است!!
در نامه ادعایی که اصالت آن به شدت زیر سوال است ، همچنین از مقام نظامی سوال کننده خواسته شده است که مراتب را به اطلاع بقیه نیز رسانده و به ویژه پرسنل وظیفه را توجیه نماید.
جالب اینجاست که هیچکدام از این دو نامه دستنویس، دارای امضا نیستند!

از آن جا که خوشبختانه مقام معظم رهبری تصریحاً انتساب چنین ادعاهایی به ایشان را رد کرده و اعلام داشته اند که رأی ایشان همانند دوره های گذشته ، مخفی باقی خواهد ماند ، بدیهی است که چنین انتسابی ، قطعاً مقرون به صحت نیست و لذا پدیدآورندگان این جعل مستوجب پیگرد هستند.

مع الوصف باید گفت که این قبیل بازی ها ، دیگر نخ نما شده اند و رهبری نیز با هوشمندی و آینده نگری ، پیش از این که طراحان چنین پروژه هایی ، طرح هایشان را استارت بزنند ، به صراحت اعلان کردند که توصیه ای برای رأی دادن به یک فرد خاص نمی کنند.
ایشان در نوروز امسال - یعنی دو ماه پیش از انتشار چنین مطالبی - در بارگاه امام رضا علیه السلام درباره موضع رهبری در انتخابات صراحتاً خاطر نشان کردند: «همیشه گمانه زنی ها و شایعاتی در این زمینه بوده و خواهد بود اما بنده یک رأی دارم که در صندوق می اندازم و به هیچ کس هم نمی گویم که به چه کسی رأی بدهد یا ندهد ، چرا که تشخیص این مسئله برعهده خود مردم است.»

بدیهی است وقتی چنین صراحتی در میان است نمی توان به دست نوشته هایی که معلوم نیست از کجا آمده اند ، اعتماد کرد.

نکته قابل توجه دیگر که جعلی بودن این نامه ها را تقویت می کند این است که تهیه کنندگان نامه ، آن را زیر لوگوی نشریه انصار حزب الله  (یالثارت الحسین) به تاریخ دوشنبه اخیر منتشر ساخته اند در حالی که یالثارات روزهای چهارشنبه منتشر می شود و بررسی های خبرنگارعصرایران نشان می دهد این نشریه اصولگرا ، در روز مذکور ، ویژه نامه ای هم منتشر نکرده است .



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ