سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247369
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 97/2/19 ساعت 9:22 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


3 راهبرد ترامپ درباره برجام/ ترامپ گزینه 2 یا 3 را دنبال می کند/ اروپا گزینه دوم را دنبال می کند

 دبیر شورای عالی امنیت ملی در آستانه اعلام نظر ترامپ پیرامون توافق هسته‌ای گفت اگر آمریکا مقابله با ایران را کلید بزند منفعل نخواهیم بود.

 امیر دریابان علی شمخانی در تحلیل اقدام احتمالی ترامپ در رابطه با توافق هسته ای در مصاحبه با همشهری که مشروح آن در شماره فردای این روزنامه منتشر خواهد شد، تاکید کرد: به نظر می‌رسد ترامپ و دولت آمریکا، در رابطه با برجام سه راهبرد موازی را دنبال می‌کنند. راهبرد حداقلی، فرسایش منافع و بی خاصیت کردن برجام برای ایران است. راهبرد دوّم، گرفتن امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی ایران از مسیر برجام و راهبرد سوّم، تخریب برجام است.

 عضو هیات نظارت بر برجام با بیان اینکه اشتباه بزرگتر اروپایی‌ها، همراهی نسبی با راهبرد دوّم ترامپ است، گفت: این احتمال وجود دارد که ترامپ، دل به این همراهی ببندد و در نطق اعلام نظرش، ظاهراً از راهبرد سوّم فاصله بگیرد. اما مسلم است و آنها کم و بیش درک کرده اند، که جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت تمام در مقابل این راهبرد ایستادگی کرده و دست رد به هر گونه زیاده طلبی و امتیاز خواهی جدید از قبل برجام، خواهد زد. این راهبرد قطعاً شکست خواهد خورد و شکست بزرگتر در این مسیر برای اروپایی ها خواهد بود.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: بعید نیست ترامپ، بی اعتناء به نظر اروپایی ها، در اعلام نظرش راهبرد سوم را نیز کلید بزند، هر چند که راهبرد دوم نیز نهایتاً به همین نقطه خواهد رسید، اگر برجام با هجمه آمریکا نابود شود، قطعا به نفع آمریکا نخواهد بود.

 

 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ