سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247372
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/7/11 ساعت 7:3 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


اراک - خبرگزاری مهر: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه نظام ما در اوج اقتدار است گفت: مقام معظم رهبری با ذکاوت و طبق نقشه های حساب شده این نظام را به پیش می برد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر جمعه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در محل سالن اجتماعات استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه نظام ما در اوج اقتدار است افزود: مقام معظم رهبری با ذکاوت و طبق نقشه های حساب شده این نظام را به پیش می برد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه در دنیا رهبری مانند مقام معظم رهبری نداریم تصریح کرد: گاهی سکوت نیز از گناهان بزرگ به حساب می آید زیرا وظیفه ماست که حقایق و برخی اتفاقات پیش آمده برای مردم را بیان کرده و آنها را توجیه کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حوادث اخیر پس از انتخابات افزود: در این حوادث برخی بزرگان ما نگاه عاقل اندر سفیه می کنند.

وی با اشاره به ساده زیستی مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از مسئولان کشور ساده زیستی را سرلوحه کار خویش قرار داده اند که بایستی دیگر مسئولان ما نیز اینچنین باشند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه ادعا نمی کنم جامعه ما صد در صد امام زمانی است اظهار داشت: اما انقلاب ما در مسیر اهداف امام زمان حرکت می کند.

وی اضافه کرد: کسانی که با انقلاب ما مخالف هستند می خواهند به دنیا ثابت کنند نظام اسلامی کارآمد نیست و نمی تواند جامعه ای را اداره کند و حرف ما این است که جامعه اسلامی می تواند بشریت را اداره کند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به احداث کارخانه غنی سازی جدید اورانیوم در اطراف شهر قم ادامه داد: علت فریاد استکبار جهانی از اینکه چرا مخفی کاری کردید نیست این افراد اساسا با پیشرفت علم و دانش ملت ما مخالفند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/7/11 ساعت 7:1 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه طیفی درگروه اصولگرایان مجلس با دیدگاه لاریجانی مبنی بر در نظر گرفتن همه سلایق موافق نیستند، گفت: تعداد مخالفان با ریاست لاریجانی در فراکسیون اندک است و لاریجانی در مدیریت خود حقوق همین گروه را نیز تامین کرده است.

حسن رحیمی نماینده ملایر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: مشی لاریجانی در ریاست فراکسیون اصولگرایان همان خط و مشی وی در ریاست مجلس است.

وی افزود: فراکسیون اصولگرایان ازدیدگاههای مختلف اصولگرایی تشکیل شده و دیدگاههای افرادی که در فراکسیون هستند از جهاتی مشابه و از جهات دیگر متفاوت است.
 
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: تشکیل فراکسیون های مختلف در دل فراکسیون اصولگرایان نیز حکایت از برخی تفاوت دیدگاهها دارد ، اما لاریجانی همواره سعی کرده است در مدیریت خود رعایت حقوق و سلایق مختلف را داشته باشد. معتقدم در دور بعد نیز او به طور قطع رئیس فراکسیون خواهد بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در اردوگاه اصولگرایان سلیقه های متفاوتی در برخورد با مسائل مخصوصا مسائل قبل و بعد از انتخابات وجود دارد و طیفی در گروه اصولگرایان مجلس با این دیدگاه که همه سلایق را باید در نظر داشت موافق نیستند. به عبارتی آنها با دیدگاه آقای لاریجانی همراه نیستند.

نماینده ملایر افزود: اما تعداد مخالفان با ریاست لاریجانی در بین اصولگرایان به اندازه همان گروهی است که تشکیل داده اند نه بیشتر از آن.

وی گفت: آنها بدنبال فردی هستند که با دیدگاه خودشان نزدیک باشد. این در حالی است که نحوه مدیریت آقای لاریجانی در ریاست فراکسیون نیز به گونه ای بوده که حقوق همین گروه با تعداد اندک نیز تامین شده است.



  



نوشته شده در تاریخ 88/7/11 ساعت 6:53 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 

محسن یحیوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه التهاب در جامعه به نفع هیچ گروه و جناحی در کشور نیست ، برخی نخبگان سیاسی به دلیل نداشتن پایگاه مردمی، منافع خود را در ملتهب کردن جامعه می بینند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین افزود: برخی نخبگان نیز به طور قطع برای ایجاد جوی مناسب برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم از جمله مشکلات اقتصادی که به دلیل سیاست های بد با آن مواجه ایم، تلاش می کنند.

وی با اشاره به دغدغه های کنونی گروههای سیاسی مختلف در کشور تصریح کرد: نگرانی های گروههای مختلف سیاسی در کشور متفاوت است برخی از گروهها متاسفانه به دنبال منافع حزبی خود هستند و این نگرانی ها بر منافع کشور و مردم ارجعیت پیدا کرده است.

وی افزود: باید با اولویت بندی نگرانی ها و دغدغه های سیاسی در کشور تنش زدایی و کاهش فضای کینه را در اولویت قرار داد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین، ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی و مردمی را از عوامل تشدید اختلافات در کشور عنوان کرد و افزود: راهکار برون رفت از این اتفاقات اخیر در کشور انجام مذاکرات بین طرفین و رفع اختلافات است.

یحیوی افزود: برخی با استفاده از پوشش های ملی برای رسیدن به منافع گروهی خود تلاش می کنند و این موضوع موجب بروز اختلافات می شود.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه هر حرکتی برای رفع تشنج و نزدیک کردن دیدگاههای طرفین براساس قانون، می تواند سودمند باشد افزود: میانجیگری هاشمی رفسنجانی، مهدوی کنی و ناطق نوری برای پایان دادن به اختلافات نیز می تواند موثر باشد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/7/11 ساعت 6:46 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 

دکتر عماد افروغ در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از حاکم شدن فضای اتهام در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه برخی جریانات که به اتهام زنی روی آورده اند ، حتی بنام دین این کار زشت را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه جریان های مذکور تصور می کنند که در حال انجام وظیفه شرعی خود هستند ، عنوان کرد: به نظر می رسد این عده یا دچار سطحی نگری سیاسی ودینی هستند و یا دچار توهم و یا اینکه منافع آنان در گرو چنین فضا سازیهای غیراخلاقی است.

این جامعه شناس ادامه داد : اگر این افراد دچار سطحی نگری هستند باید با کار فرهنگی بینش این افراد را اعتلاء بخشید، ولی اگر اسیر توهم شده باشند باید با ایجاد سازوکاری مناسب توهم زدایی از این افراد صورت گیرد، که البته این امر کاری بسیار دشوار وپیچیده است ، فقط باید تمهیدی اندیشیده شود که متوهمان وتوهم سازان تا آنجا که امکان پذیر است در کانونهایی که منشا اثر ومرتبط با حقوق مردم هستند قرار نگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه  اگر این عده واقعا به دنبال منافع شخصی خود هستند باید با آنان جدی تر برخورد نمود بطوریکه زمینه حذف آنان از قدرت فراهم شود، تصریح کرد: کسی که در جهت منافعش، اخلاق ودین را دستاویز خود قرار می دهد آسیب مضاعف سیاسی، دینی واخلاقی را به نظام وارد خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز گاه با جریانی روبرو هسستیم که بنام دین انجام هر کاری را مباح می داند، گفت: برای این جریان قدرت ، ارزش ذاتی است واصالت دارد، درحالیکه قدرت تقدم رتبی دارد نه تقدم ارزشی.

وی با بیان اینکه وجود چنین تفکری توجیه وسیله برای رسیدن به هدف را قوام می بخشد، خاطرنشان کرد: این جریان درک متحجرانه از دین دارد.

افروغ در پایان تاکید کرد: این جریان حتی به ریشه فلسفی ومبانی کلامی ولایت فقیه اعتقاد ندارد و عده ای متحجر با ادعای دفاع از ولایت فقیه به واقع علیه آن عمل می کنند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 3:50 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


عصر ایران - اتفاقات تاسف بار روی داده پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در کشور ، حدیث دردناکی است که شاید نوشتن و گفتن بسیاری از حقایق درباره آن ، تنها پس از فرونشستن غبارهای کنونی ممکن و میسور باشد .

شاید هم تحلیل صحیح وقایع رخ داده و در حال روی دادن در کشور ، در شرایط کنونی میسر نباشد و هر گونه تحلیل درست وقایع جاری امروز جامعه ایرانی پس از گذشت سال ها مقدور باشد .

اما از سر دلسوزی و ایران دوستی و دغدغه انقلاب ،می توان تصریح داشت که ما امروز با جامعه ای مواجهیم که کمترین پیش بینی از کنش ها و واکنش های احتمالی آن نداریم . همانطور که قبل از انتخابات هم کمتر کسی پیش بینی می کرد که شاهد وقایع و نا آرامی های پس از انتخابات به آن سطح از گستردگی باشیم .

این عدم پیش بینی پذیری خود بهترین گواه بر باطل بودن استدلال کسانی است که هر آنچه در پس انتخبات گذشت را محصول یک تدارک گسترده قبلی می دانند ؛ ولی واقعیت این است که کلاه جناح های سیاسی و احزاب در کشور ما آن قدر  " پشم ندارد " که بتوانند اعتراضاتی را در آن حد از گستردگی ، سازمان دهی و هدایت کنند .البته بدیهی است وقتی آب ، آلوده می شود ، بسیاری چه در داخل و چه در خارج ، به صرافت ماهیگیری از آن می افتند.

اینک جامعه قطبی شده ی امروز ایران بدون اینکه شخص ، گروه یا گروه هایی قادر به کنترل کردن آن باشند ، در حال حرکت به مسیری نامشخص است که پیش بینی  آینده مسیر آن چندان آسان نیست و تنها راه برون رفت از این وضعیت مه آلوده ، اعتماد سازی و گسترش دایره دوستان و تلاش برای ایجاد و بسط فضای تفاهم و گذشت است.

با این حال متاسفانه ملاحظه می کنیم که جریان ها و گروه هایی تندرو  ، ساز "حذف" رقیب از میدان را کوک کرده و بر طبل "طرد" می کوبند .

امروز ، سخن گفتن از حذف بخشی از جریان های سیاسی کشور نه تنها کمکی به بهبود و بازگشت آرامش به جامعه نخواهد کرد ، بلکه بر عکس ، با توجه به عدم پیش بینی پذیری در خصوص واکنش های جامعه ی به شدت قطبی شده امروزی ، چه بسا پیامدهای آن تهدیداتی جدی را علیه امنیت کشور بر جای بگذارد که جبران آن ممکن و میسر نباشد . هیچ آدم عاقبت اندیش و عاقلی در شرایط کنونی کشور سعی نمی کند با حذف جریانات شناخته شده  و ریشه دار ، به دست خود نیمی از بدنه انقلاب را حذف کند و مدعی باشد با این کار "فتنه" را خوابانده است!

فراموش نکنیم تعبیر مقام معظم رهبری درباره دو جناح عمده سیاسی کشور را که هر کدام از آنها را بالی برای پرنده انقلاب توصیف کردند که با استفاده از این دو بال می توان به آینده های روشن پرواز کرد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 3:49 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


عصرایران-  یکی از مقامات بلند پایه سازمان آزادیبخش فلسطین و مذاکره کننده اصلی فلسطینیان در روند صلح اسراییل - فلسطین روز جمعه از غربی ها خواست به "صدور ترس از جمهوری اسلامی ایران" است پایان دهند.

به گزارش عصرایران به نقل از القدس، صائب عریقات که به پاریس سفرکرده است طی یک سخنرانی در انستیتوی روابط بین الملل فرانسه گفت: از کشورهای غربی خواهش می کنم که دست از ایران هراسی و تهدید ایران به شیوه خود و شیوه ای که آمریکائیان به کارگرفته اند بردارند.

 صائب عریقات در دنباله سخنان خود گفت: ما ایران را تهدید و خطری تلقی نمی کنیم، ایران یک قدرت منطقه ای است؛ما البته با این کشور اختلاف نظر هم داریم ونمی خواهیم که ایران از جناح هایی از فلسطینیان علیه جناح های دیگر پشتیبانی کند.

وی در عین حال گفت:من نمی خواهم ایران در مورد نابودی اسراییل و حذف آن از کره زمین صحبت کند بلکه از ایران می خواهم که در مورد اضافه کردن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به نقشه جهان صحبت کند.


  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ